varför händer det just på tävlingen?

Sv: varför händer det just på tävlingen?

Kan f*n inte vara kul att glömma sin häst.. Vi skrattade rätt gött åt dem, vill jag lova (och gör fortfarande)! :rofl:

Obetalbart! Hur bär man sig åt?! Helt klart det roligaste jag hört på riktigt länge. :rofl: :bump: :rofl:

ZPADERDAM skrev:
haha. nu måste jag berätta en sak till. nämligen om min 1:a RIKTIGA (& enda dressyrtävling) haha.

min häst jag hade då (23 bast) mestadels hoppad i sitt liv. han och jag skulle in på en dressyrbana. vilket han inte fattade. så vi red in & när jag skulle göra halt och hälsa insåg jag i samma ögonblicka jag sträckte ut handen att jag hade PISKEN kvar i handen. redan där sket sig allt.

& sen var min gammelgubbe inställd på HOPPTÄVLING, med alla människor och allt stohej. så när jag fattade gallop & skulle öka på diagonalen satte han av mot dressyrstaketet i fullfart och var påväg att hoppa över de.

& INTE NOG MED DE, jag glömde BANAN.

tillslut var jag så illröd och så utskämd att jag var tvungen att lämna banan på egen begäran. haha.

ALDRIG mer dressyr :crazy:
haha.. det där känner jag igen. När jag skulle tävla dressyr med min hopp ponny , när jag stannar för att hälsa på dommaren så står han på bakbenen, när vi skulle skritta så taktade han, när jag skulle rygga så ryggade han på tvären.... jag gick ut på egen begäran... något arg...

det enda jag kommer ihåg just nu va när jag i sommras skulle tävla en nationell tävling (krav på kavaj, skjorta mm) typ 10 mil hemmifrån, det va typ 20 plus grader så jag hade en lacoste t skirt på mig och jag glömmde ju såklart ta men skjorta,kavaj mm..:o så tänkte först avanmäla mig men just då sa dommaren att man fick rida i skjorta så då hoppade jag i alla fall i min t-skirt.. ingen sa ngt i allafall

Jag kan berätta en ganska kul sak.
Det är egentligen inte otur, mer tur.
Det var ny startsignal till omhoppningen & min kompis hoppar sista hindret o vips bli ponnyn rädd för alla applåder & hon sitter 2 sekunder senare på marken.:smirk: :angel:
Som tur var var det efter mållinjen.
Så det var bara att sitta upp igen och göra omhoppningen. :)

Alla skrattade såklart.& det roliga var att nästa klass hon skulle hoppa ramla hon av igen.men den här gången innan mållinjen.:smirk: :D

Liknande trådar

Hoppning Hejsan! Idag var jag på min första hoppdebut! Gick absolut så dåligt man kan komma... Skulle hoppa LD och LD+ Och blev utesluten i båda...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 752
Senast: Lady_S
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 669
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 812
Senast: zoowie
·
Western Vi börjar med dag 1, clinic: Förmiddagspass, efter gemnsam uppvärmining med böjning, ställning och flyttning så delades vi in i grupper...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: Sellan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka