varför händer det just på tävlingen?

Z

ZPADERDAM

Har ni någon gång varit med om någonting som skulle kunna hända precis när som helst & så har man den maximala oturen att det ska hända precis mitt under en tävling?

det har jag. haha.
engång gick mitt stigläder AV. inte så himla kul kanske och självklart så var det i en lagklass. men som tur var gick vi nolla iaf, lite jobbigt att försöka hitta nåns stigläder att låna till andra klassen sen :angel:

En annan gång hade jag inte lika tur för jag svimmade helt enkelt bara sådär, mitt på banan, på hästen, i en sväng och popp så låg jag bara där på marken. ambulans fick komma och skit in i ridhuset, flytta hindren var dom oxå tvugna att göra. måste säga att jag tycker synd om den sista ryttaren som var efter mig. haha.

kanske nån av er som såg det tillochmed? Heby i höstas, i D-ponny klassen, på en rödskimmel. kul med bekanta :rofl:

DELA MED ER AV ERA HÄNDELSER :idea: :idea: :idea:

Sv: varför händer det just på tävlingen?

Hmm jag har också lyckats haft sönder ett stigläder på tävling... Sen glömde jag tränset på en annan :p

har nog aldrig varit med om något sånt..har haft tur!!!
En kompis till mej glömde sadeln hemma i stallet på tävling.
så hon fick låna en sadel.

syster glömde hjälmen ( eller kan ju vara så att jag la ur den oxå.. hehe).
en annan tjej red i chaps på den tiden man inte fick ha chaps på fälttävlan..så hon fick låna mina stövlar då jag ridit klart ..

haha, härligt.

måste bara nämna en sak; en tjej jag känner ramlade av ponnyn PRECIS innan mållinjen, precis framför flaggen, hade hon hängt kvar i ½ sekund till hade hon vunnit, men icke, utesluten. haha. surt.

ZPADERDAM skrev:
Har ni någon gång varit med om någonting som skulle kunna hända precis när som helst & så har man den maximala oturen att det ska hända precis mitt under en tävling?

det har jag. haha.
engång gick mitt stigläder AV. inte så himla kul kanske och självklart så var det i en lagklass. men som tur var gick vi nolla iaf, lite jobbigt att försöka hitta nåns stigläder att låna till andra klassen sen :angel:

En annan gång hade jag inte lika tur för jag svimmade helt enkelt bara sådär, mitt på banan, på hästen, i en sväng och popp så låg jag bara där på marken. ambulans fick komma och skit in i ridhuset, flytta hindren var dom oxå tvugna att göra. måste säga att jag tycker synd om den sista ryttaren som var efter mig. haha.

kanske nån av er som såg det tillochmed? Heby i höstas, i D-ponny klassen, på en rödskimmel. kul med bekanta :rofl:

DELA MED ER AV ERA HÄNDELSER :idea: :idea: :idea:

Haha, jag skulle tävla div II i ponnydressyr förra hösten. Kom till tävlingen på söndagen och går för att anmäla mig i seketariatet. Och de kan inte hitta mig i starlistan.. Visar sig sedan att det var fel dag, dressyren gick dagen innan och nu var det hopptävling :bump: Under dagen innan hade mina stackars lagkamrater letat överallt efter mig och jag hade blivit efterlyst i högtalarna med jämna mellanrum ;) Ingen kunde ringa mig heller för jag var på semester.

Inte mycket att göra. Ponnyn har haft kotledsinflamation men var frisk och jag hade inte hoppat henne ännu.. Men vi lånade en sadel och hoppade två LC :D haha. Det gick skitbra, snacka om att hästen hade hoppglädje efter att inte ha hoppat på över ett år. (Benet tog ingen skada heller, hon funkar som vanligt nu.) Lite pinsamt eftersom att hästen hade stått på den ridklubben innan och alla visste vem hon var. De flesta garvde rätt ordentligt. "Det är ju du som skulle vart här igår" ..

Har man gjort den tabben gör man aldrig om den igen :banana:

Känner du mej? :eek: :D

Jag trillade av precis före mållinjen uppe i Heby förra året i div 1 (självklart i lagklassen..). Eller om det kanske va 2004.

Jag har glömt sadelgjord, så jag fick rida fram barbacka medans pappa åkte hem och hämtade hehe.

Min häst klev sönder tygeln mellan två klasser och de hade ingen försäljning på denna tävlingen! Som tur var kände jag halva startfältet och kunde låna ett par tyglar som tom matchade mitt ljusbruna träns perfekt ;)

trazel skrev:
Känner du mej? :eek: :D

Jag trillade av precis före mållinjen uppe i Heby förra året i div 1 (självklart i lagklassen..). Eller om det kanske va 2004.

hahaha. det vet jag faktiskt inte. men det var inte dig jag syftade på iaf. MEN däremot så måste vi har varit på samma tävling :D fast då hade jag en annan ponny. Emma Lundkvist heter jag, hade en D-ponny med namnet Poppe. har du lust att presentera digsjälv? :rofl:

haha, typsikt att sådant händer på tävlingar å inte träningen innan t.ex :P

en gång så hände det mig när jag var på en tävling och skulle hoppa 1.40cm då kom jag på näst sista hindret och stig lädret brast och jag trillade av för det är inte lätt och hålla sig i den farten och höjden... men det ornade sig men det var pinsamt..

1.40 cm.. de var högt :rofl:
antar att du menade 1.40 m eller 140 cm. *dryg jag vet*

:rofl:
Jag har glömt (inte allt samtidigt)

Hjälm - fick låna
Stövlar - red i jodphurs och shortchaps - detta var på 80-talet när man inte fick tävla i den munderingen, men domaren var snäll
Träns - hängde kvar hemma, pappa körde och hämtade och jag sprang med hästen för att få upp puls - var rödare än en nykokt kräfta i nyllet när jag startade:rofl:
Sadelgjord - fick låna
Schabrak -red utan
Vaccintyget har jag glömt två gånger och båda gångerna var det min vet som skötte vetbesiktningen:angel: :D
Stiglädret har brustit en gång och jag fick någon besk kommentar om att kolla utrustningen innan tävling från domartornet

Eftersom jag var aktiv tävlande på den tiden man lånade nummerbrickor i sekretariatet, väntar jag på den dagen jag har glömt nummerlappen nu när jag börjar igen:devil:
Fast som den praktiska människa jag är har jag numera en packlista som jag bockar av och dubbelkollar:D
Samt en extra nummerlapp som ligger i bilen- alltid (till sambons ständiga förvåning - "men du ska ju inte tävla nu"):devil: :banana:

apocalypsen skrev:
:rofl:
Jag har glömt (inte allt samtidigt)

Hjälm - fick låna
Stövlar - red i jodphurs och shortchaps - detta var på 80-talet när man inte fick tävla i den munderingen, men domaren var snäll
Träns - hängde kvar hemma, pappa körde och hämtade och jag sprang med hästen för att få upp puls - var rödare än en nykokt kräfta i nyllet när jag startade:rofl:
Sadelgjord - fick låna
Schabrak -red utan
Vaccintyget har jag glömt två gånger och båda gångerna var det min vet som skötte vetbesiktningen:angel: :D
Stiglädret har brustit en gång och jag fick någon besk kommentar om att kolla utrustningen innan tävling från domartornet

Eftersom jag var aktiv tävlande på den tiden man lånade nummerbrickor i sekretariatet, väntar jag på den dagen jag har glömt nummerlappen nu när jag börjar igen:devil:
Fast som den praktiska människa jag är har jag numera en packlista som jag bockar av och dubbelkollar:D
Samt en extra nummerlapp som ligger i bilen- alltid (till sambons ständiga förvåning - "men du ska ju inte tävla nu"):devil: :banana:

Red du utan schabrak? :rofl: Haha, klockrent!

vad hemskt! Den enda som händer mej är att jag glömmer banan;):P

NU ska ni få höra!
För några år sedan, när jag tävlade med i Ponny Team här hemma på Hammarö så blev vi alltid drillade i att alltid ha flätade ponnyer, ren utrustning och uppföra oss sportsligt på tävlingar för att föregå med gott exempel osv.

På en dressyr-lagtävling så stog jag i kön för att anmäla mig och mitt lag vid sekeritariatet och hör högljudda röster längre fram. Det var (vad jag då antog) en dotter som stog och skrek på sin stackars pappa och jag sträckte stolt på mig och tänkte att 'Ha! Sådär skulle vi aldrig bete oss!'

Senare visade det sig att flickan som gormat och skällt på sin pappa hade glömt kvar sin ponny hemma i stallet! Ryttaren trodde att pappan hade lastat in den, och självklart trodde han att dottern ställt in ponnyn! Haha, då hade jag nog också blivit förbannad, men jag hade nog slagit mig själv i skallen, eller börjat gråta! :rofl: Pinsamt att glömma det allra viktigaste hemma :D

NAAAHAHAHAHAHAHAHAAH:rofl: :rofl:
Den var klockREN!!!
glömma ponnyn,ja hahaha finns inga ord för det!

jag har väl inte gjort så mycket konstiga skaer..men några..
ramlat av på varje hinder samma tävling..även fast dom hade just det hindret på framridningen också..(hemmaklubben)morr..
glömt vacinationsintyget..
i en L:B i våras så startade jag först i L:Bn och gick in med en jätte fin grundomgång..sen så när vi hade hoppat första hindret i omhoppningen lossna lädret från sadeln och satt kvar på foten..så det var inte mycket annant att stanna hästen dra av sigbygeln och forssätta banan runt.. vi fick bara 8fel..och van!!

men guud, stackars alla er.. Har aldrig hänt mig något pinsamt (ren lögn)! nej, men nu ska jag tala om för alla er;

Det var min första tävling, och det var på ett ridläger. Tävlingern var ganska stor, och det var hoppning och dressyr. Min ponny var väldigt het och på första hindret, så vägrade vi två gånger!!! och på tredje hindret blev vi uteslutna.. På dressyren blev jag också utesluten, jag glömde vägen för mycket.. Jättepinsamt när man hade skrytit om att man var så himla proffsig inför alla nya tjejer där... :D :crazy:

haha. nu måste jag berätta en sak till. nämligen om min 1:a RIKTIGA (& enda dressyrtävling) haha.

min häst jag hade då (23 bast) mestadels hoppad i sitt liv. han och jag skulle in på en dressyrbana. vilket han inte fattade. så vi red in & när jag skulle göra halt och hälsa insåg jag i samma ögonblicka jag sträckte ut handen att jag hade PISKEN kvar i handen. redan där sket sig allt.

& sen var min gammelgubbe inställd på HOPPTÄVLING, med alla människor och allt stohej. så när jag fattade gallop & skulle öka på diagonalen satte han av mot dressyrstaketet i fullfart och var påväg att hoppa över de.

& INTE NOG MED DE, jag glömde BANAN.

tillslut var jag så illröd och så utskämd att jag var tvungen att lämna banan på egen begäran. haha.

ALDRIG mer dressyr :crazy:

Liknande trådar

Hoppning Hejsan! Idag var jag på min första hoppdebut! Gick absolut så dåligt man kan komma... Skulle hoppa LD och LD+ Och blev utesluten i båda...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 752
Senast: Lady_S
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 669
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 812
Senast: zoowie
·
Western Vi börjar med dag 1, clinic: Förmiddagspass, efter gemnsam uppvärmining med böjning, ställning och flyttning så delades vi in i grupper...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: Sellan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka