whiterabbit
Trådstartare
Hej på er! Jag undrar vad min hästs beteende kan bero på. Ni kanske har någon liknande erfarenhet eller kan hjälpa mig på traven att klura ut varför han gör såhär och vad man ska göra. När min medryttare rider som precis börjat komma in i ridningen igen efter många års uppehåll så drar han ner huvudet och försöker "ta bettet". Han rycker tyglarna ur handen på henne. När jag rider gör han däremot inte så, testade att rida efter henne igår för att se om det berodde på henne eller om det är någonting annat men han slutade direkt när jag red. Min fundering är om det beror på att han får tänka mer när jag rider och inte bara "gå runt, runt" plus att hon måste öva på att korta tyglarna, de har en tendens att vara halvlånga då och då. Tandläkare ska komma ut så då får jag koll på den biten iaf, Rider på "vanligt" tredelat bett.
Frågan är varför han gör så med just henne, eftersom att han slutar när jag rider kan det vara något med hennes sätt att rida? Jag testade att skritta runt utan att "kräva något särkillt" också men han gick på som vanlig utan att dra ner huvudet.
Frågan är varför han gör så med just henne, eftersom att han slutar när jag rider kan det vara något med hennes sätt att rida? Jag testade att skritta runt utan att "kräva något särkillt" också men han gick på som vanlig utan att dra ner huvudet.