Varför gör han så?

FrontLine_

Trådstartare
Nu har jag suttit och funderat i snart två dagar på min hunds märkliga beteende, men kommer inte på någon vettig förklaring.

I måndags morse kl sju fick han frukost, men han har varit lite halvtaskig i kistan så han ville tydligen inte äta upp den.
Istället börjar han putta helt galet på skålen med nosen, och gav sig inte föränn matskålen låg i vattenskålen.

"knäpphund" tänker jag, och ställer tillbaka matskålen där den ska stå, och fyller nytt vatten i vattenskålen. Då gör han exakt samma sak igen, fast nu tar han också handduken som ligger under vattenskålen och lägger den över dom båda skålarna.

Jag skrattar i princip ihjäl mig av det här, och inte nog med det, han är inte klar än. Därefter puttar han båda skålarna + handduken tvärsöver köksgolvet och in i hörnet under köksbordet.

Efter det var han tydligen nöjd, för då gick han och la sig för att sova igen :rofl:

Gömde han maten, eller vad är det frågan om?:O

Sv: Varför gör han så?

Jag tror som du att han försökte "gräva ner" och gömma maten för att spara den tills han blir hungrig.

Sv: Varför gör han så?

Han gömmer maten tills han är hungrig,då "gräver" han fram den!

Min hund gör så med tuggben hon inte orkar,lägger det på köksmattan,och sen börjar jobbet med nosen att få mattan över/runt benet..och man får inte ta fram det,för hon gör om det då!
Det låter fint när hon missar mattan med nosen och drar den i golvet istället,brännskador..

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 101
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 799
Senast: vallhund
·
Relationer Om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, använder anonymt nick. De tankarna går jag i just nu.. Hela mitt liv crashade...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 585
Senast: Zeli
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att reda ut vår snart treåriga stövarhanes beteende, jag känner att när jag försöker tänka igenom detta själv fastnar...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 398
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka