Varför gör han så?

_moa_

Trådstartare
Nu har jag tagit hem min kisse katt. Innan bodde han i stallet där jag har mina pollar, men katterna där skötes inte bra så jag beslutade att försöka ha honom hemma. (har ej haft honom hemma pga hunden men det har gått bra än så länge).
Problemet är att han mjauar hela tiden. Tror ni att det är för att han saknar stallet eller varför kan han göra det?

Tycker så synd om honom, men vill ej ha kvar honom i stallet!

Snälla svara så jag får lite tips!

han kanske inte riktigt förstår vart han hamnat eftersom det är "liiite" annorlunda att bo i ett hus än i stallet.
men om han i övrigt verkar att må bra så är det säkert ingen fara. den är väl lite stressad och saknar sina kompisar...
så länge den äter osv borde du inte behöva oroa dej.
det kan även vara bra att begränsa hans yta att gå på så han slipper att vara förvirrad.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 119
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
449
Senast: Krålus
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 392
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
989
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka