Varför gallig i bakbenen?

Trocadero_lover

Trådstartare
Har en ponny som har haft ledinflammation i somras men det är borta nu. Är hur pigg och go som helst, jätte snäll och go, inga problem alls. Han är lite gallig om bakbenen, inte vram eller svullen men lite "bullig"=gallig...varför är han det? Back on track? vad tror ni kan hjälpa?

Sv: Varför gallig i bakbenen?

Min häst har också haft ledinfl i sommar, är frisk nu, och hela tiden varit gallig på bak (lite mer på ena). Det har varit mjuka gallor hela tiden, och jag har sedan 2 månader tillbaka haft stallbandage på nätterna (vet.s rekommendation). I helgen gjorde jag den strålande upptäckten att hon är helt ren i benen, inte en galla.....

Så länge han är varm eller det blir hårda gallor behöver du inte vara så orolig.Men att använda t ex Back on Track är ju inte fel. Kan ju även ha med foder att göra också...

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 403
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 132
Senast: Kilauea
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 181
Senast: Anna-Bella
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka