VARFÖR får inte folk tycka olika???

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Fazer

Alla måste tydligen älska och avguda den svenska/amerikanska/franska/ryska varmblodstravaren.

Annars är man hästrasrasist.

Man måste tro och vilja rida dressyr på enbart varmblodiga travhästar som inte kunde springa tillräckligt fort på travbanan.

Nåde den som tycker att en halvblodshäst har bättre förutsättningar för ridning. (De är ju bara avlade för att bli ridhästar)

Det finns fler som är trötta på att alla travistrådar ballar ur, när inte alla inblandade får ha sina åsikter....

Har inte lagt mig i dessa trådar förut, men nu är jag trött på att de som INTE avgudar travisar som ridhästar ALLTID blir överkörda och idiotförklarade!!!

Vi har väl ändå åsiktsfrihet här i Sverige, eller lyder man under andra lagar på Bukefalos??
 
Sv: VARFÖR får inte folk tycka olika???

Lustigt... jag har många gånger tänkt exakt detsamma. :bow:

Min fråga är nu: Vad tror ni skulle hända om man gjorde "tvärtom" och tog ett dressyrstammat Halvblod som inte funkade i dressyren och hade den till travhäst? Skulle man då kunna kräva att alla skulle anse att den har preciiis samma förutsättningar som en travstammad Varmblodig Travare (observera den korrekta ras-benänmingen ;)) Precis som att alla måste tycka att Varmblodiga Travare har preciiis samma förutsättningar inom dressyren som ett dressyrstammat Halvblod?
 
Sv: VARFÖR får inte folk tycka olika???

Lustigt... jag har många gånger tänkt exakt detsamma. :bow:

Min fråga är nu: Vad tror ni skulle hända om man gjorde "tvärtom" och tog ett dressyrstammat Halvblod som inte funkade i dressyren och hade den till travhäst? Skulle man då kunna kräva att alla skulle anse att den har preciiis samma förutsättningar som en travstammad Varmblodig Travare (observera den korrekta ras-benänmingen ;)) Precis som att alla måste tycka att Varmblodiga Travare har preciiis samma förutsättningar inom dressyren som ett dressyrstammat Halvblod?

Det undra jag med!!
 
Sv: VARFÖR får inte folk tycka olika???

Håller med dig till hundra procent! En travare är bättre på att trava snabbt än ett halvblod eftersom den är avlad för detta, medan ett halvblod faktiskt är avlad för att ridas på ;)
 
Sv: VARFÖR får inte folk tycka olika???

:bow::bow::bow:
Håller med dig helt och fullt!

Så fort det påpekas i en tråd om att travhästar faktiskt inte är avlade för ridning (obs att INGEN fortfarande har sagt att de INTE går att rida på) till skillnad från halvblodet, blir det ramaskri och det kommer kommentarer från höger och vänster om att travhästen minsann inte är ett dugg sämre än ett halvblod.
Nej visst inte, när det gäller en väldigt trevlig individ som man kan ha roligt och utvecklas tillsammans med.
Men när ska folk inse att en travhäst inte har samma förutsättningar för de ridna grenarna som hästar avlade för det ändamålet har?!
Och ja, det finns undantag, jag själv vet en travhäst som går intermediarie, men det är ett undantag.
Travhästar är underbara, men man är inte ras-rasist baar för att man hellre vill ha ett halvblod som man kan tävla med.. Bara för att man inser travhästens begränsningar när det gäller ridning.
 
Sv: VARFÖR får inte folk tycka olika???

Lustigt... jag har många gånger tänkt exakt detsamma. :bow:

Min fråga är nu: Vad tror ni skulle hända om man gjorde "tvärtom" och tog ett dressyrstammat Halvblod som inte funkade i dressyren och hade den till travhäst? Skulle man då kunna kräva att alla skulle anse att den har preciiis samma förutsättningar som en travstammad Varmblodig Travare (observera den korrekta ras-benänmingen ;)) Precis som att alla måste tycka att Varmblodiga Travare har preciiis samma förutsättningar inom dressyren som ett dressyrstammat Halvblod?

MYCKET bra skrivet! :bow:
 
Sv: VARFÖR får inte folk tycka olika???

Eftersom den här tråden, liksom den förra tråden i detta ämne, även om den tråden var annorlunda utformad, inte kommer tillföra något nytt utan kommer leda till fortsatt pajkastning, låser jag DENNA också.

MVH

IngelaH
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp