Varför eller vad ?

Sv: Varför eller vad ?

Hästen har haft/har en sjukdom eller liknande som gör att svansen tappas. Att Mona skulle glömma att släppa ut svansen innan tävling eller klippa svansen så illa är lika troligt som att Foppa skulle åka ut med skydden på skridskorna- det skulle lixom aldrig hända :-]

Såg inte ens det svaret :rofl: Oops!
Men nu vet alla det då!

Föresten, om jag inte minns helt tokigt är detta en hingst som är verksam inom avel? Hur vet man att sjukdomen i så fall inte är ärftlig? :)

Intressant att tråden lever kvar och spekulationerna fortsätter när svaret på frågan finns :-]

Är det ditt egna svar om sjukdom som du refererar till ?

Jag har inte tagit det som ett defenitivt svar utan även det en spekulation.....

Men är du helt säker på det så är ju det svaret :)

Jag har inte tagit det som ett defenitivt svar utan även det en spekulation.....

Men är du helt säker på det så är ju det svaret :)

Du får ta det som en spekulation, inga problem. Jag är dock ganska säker, mest på grund av att Styrbjörn (Monas sambo) berättat detta.;)

Jag tycker dock att det är lite konstigt att de inte använder en lössvans på tävling eftersom det kan reta ett tjurigt dommaröga i reining.

Och jag tycker det är bra, då visar man ju ridningen och ridbarheten, och inte hästens utseende i första hand! :idea:

Du får ta det som en spekulation, inga problem. Jag är dock ganska säker, mest på grund av att Styrbjörn (Monas sambo) berättat detta.;)

Jag tycker dock att det är lite konstigt att de inte använder en lössvans på tävling eftersom det kan reta ett tjurigt dommaröga i reining.

Ja, men eftersom du inte skrev från början att det är ren fakta, alltså att den som faktiskt har och ser hästen varje dag och känner ägarna, VET detta så tycker jag det är bäddat för spekulation ändå.....

Hur ska vi andra veta att det är fakta och sant när du inte skrev det tydligt ?

Ang lössvans.....om den ser ut som den gjorde på en video i en annan tråd här på forumet förstår jag mycket väl varför de inte använder lössvans....såg ju otroligt fult och onaturligt ut, tyckte jag !

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 298
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 328
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 820
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
976
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka