Varför eller vad ?

Sv: Varför eller vad ?

Jag tror att den är uppknuten iom att en slinga som är längre än det andra hänger ner. Tror att den är väldigt lång, men tunn... Känns konstigt om dom hade klippt svansen, dels en sån dålig klippning, och dels om man kollar på manen är ju den väldigt lång..

Hästen har haft/har en sjukdom eller liknande som gör att svansen tappas. Att Mona skulle glömma att släppa ut svansen innan tävling eller klippa svansen så illa är lika troligt som att Foppa skulle åka ut med skydden på skridskorna- det skulle lixom aldrig hända :-]

Jag hade gissat på uppbunden, hästen ser ju rätt långhårig ut och ska den backa sådär snabbt så lär den ju kliva på svansen :idea:

Varför inte fråga Mona själv... ;)

Jag känner inte MOna, vet inte hur jag skulle fråga henne.....maila kanske men det verkar liksom lite banalt tycker jag :)

Men om du känner henn kan väl du fråga, det är inte så viktigt för mig.....jag har bara alrdig sett det förut så därför undrade jag....

Egentligen tycker jag ox¨å den mest ser ut att vara uppknuten liksom.....har bara aldrig sett det förut men det kanske förekommer mer än jag tror ?

En vännina såg samma häst i Skara, på tävlingarna där.
Var väl inte så lång tid emellan dessa två tävlingar eller ?
Måste vara en sjukdom som gör att den tappas snabbt då ;)

Vänninan sa inget om att svansen skulle vara borta/konstig.....men det kanske hon inte tänkte på förstås.....

Nån annan som var där och såg honom, la märke till svansen ?

Såg den hästen tävlas i Skara förra året, och då såg svansen likadan ut.
FÅR man ens knyta upp svansen på en häst när det tävlas? :crazy: Jag tror inte det..

JAG tror att det är såhär.... Hästen har en tjock och fin svans. Detta hindrar ju hästen (typ som en fallskärm) att nå maxhastighet. Det medför ju då att stoppen blir sämre.....

Eller nä..... Det är nog för att hästen inte ska trampa på svansen när den ryggar....

JAG tror att det är såhär.... Hästen har en tjock och fin svans. Detta hindrar ju hästen (typ som en fallskärm) att nå maxhastighet. Det medför ju då att stoppen blir sämre.....

Eller nä..... Det är nog för att hästen inte ska trampa på svansen när den ryggar....

:idea::rofl::D:D:D

Inbyggd nödbroms! :idea: Tipsa om det i alla "Hjälp, jag kan inte stanna min häst"-trådar som finns runt om på forumet. Lössvans, det effektivaste sättet att få stopp på hästen! :D

Jag känner inte MOna, vet inte hur jag skulle fråga henne.....maila kanske men det verkar liksom lite banalt tycker jag :)

Men om du känner henn kan väl du fråga, det är inte så viktigt för mig.....jag har bara alrdig sett det förut så därför undrade jag....

Visst kan väl skicka ett sms...vore väl inte den första konstiga saken jag frågade henne...;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 298
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 328
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 820
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
976
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka