Varför dreglar han?

Swat007

Trådstartare
Hej. De är så min häst har börjat dregla övernaturligt mycket. Han går på bete men inte vanligt bete typ. De finns mest massa blommor och sånt. Han har gått där nästan hela sommaren. Men nu sen förra veckan dreglar han MASSVIS! När han står i stallet 10 -15 min sen på golvet ser det ut som han kissat. Fast med munnen. När han öppnar munnen forsar de precis som någon häller 1 liter dregel ur munnen på han. Nu överdriver jag inte. Vet någon vad detta kan vara? Börjat bli lite orolig?

Sv: Varför dreglar han?

Med en massa blommor och grejer på betet, skulle jag direkt misstänka förgiftning. Finns ju MASSOR av blommor som är giftiga för hästar.

Jag skulle ringa veterinären om jag var du. Rådfråga och kanske rent av be vet. att komma.
Hur mår hästen i övrigt?

Tror oxå på förgiftning. kontakta vet.

Kan ha ätit hundkex, min häst gjorde det en sommar och dreglade som tusan av det.. Fick byta hage till henne så blev det bra.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 343
Senast: Acto
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 877
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024