Thelma
Trådstartare
Varför anser så många att man måste ändra innehållet i sitt liv så totalt när man får barn? Jag tror att vi häst/hundmänniskor som blir föräldrar ofta stöter på detta fenomen.
Visst är det en total upplevelse att bli mamma. Men JAG, som person måste väl ändå inte försaka ALLT? Enligt en tidigare tråd jag skrivit nyligen så anses jag numera som "udda" eftersom jag (ve och fasa) inte har mitt schema fulltecknat med bäbisaktivieteter. Jag släpar med min dotter på hundkurser och ridträningar. Följer hon inte med, så LÄMNAR jag henne hemma hos hennes pappa (vilket borde vara helt naturligt) Ibland följer vi med honom när han rider.
* Jag går INTE på barnvagnsbio, barnvagnsfika, barnklädespartyn.
* Jag är INTE bekväm med att gå och shoppa tillsammans med 5 andra barnvagnsmammor... TRÅNGT och bökigt..
* BVC går jag till för jag vill följa upp mitt barns växkurva.
* Jag pressar INTE smakisar i vitlökspress, *värdelöst tidsödande*
* Det har hänt att min dotter fått i sig socker (rullta ju)
* JO.. det händer ofta att hon äter färdiglagad barnmat.
Vilka måsten tycker ni är jobbigast?
Visst är det en total upplevelse att bli mamma. Men JAG, som person måste väl ändå inte försaka ALLT? Enligt en tidigare tråd jag skrivit nyligen så anses jag numera som "udda" eftersom jag (ve och fasa) inte har mitt schema fulltecknat med bäbisaktivieteter. Jag släpar med min dotter på hundkurser och ridträningar. Följer hon inte med, så LÄMNAR jag henne hemma hos hennes pappa (vilket borde vara helt naturligt) Ibland följer vi med honom när han rider.
* Jag går INTE på barnvagnsbio, barnvagnsfika, barnklädespartyn.
* Jag är INTE bekväm med att gå och shoppa tillsammans med 5 andra barnvagnsmammor... TRÅNGT och bökigt..
* BVC går jag till för jag vill följa upp mitt barns växkurva.
* Jag pressar INTE smakisar i vitlökspress, *värdelöst tidsödande*
* Det har hänt att min dotter fått i sig socker (rullta ju)
* JO.. det händer ofta att hon äter färdiglagad barnmat.
Vilka måsten tycker ni är jobbigast?
Senast ändrad: