Varför blommar inte min rosenkvitten???

bettysmatte

Trådstartare
Köpte en rosenkvitten för, jag tror, 3 år sedan. Den växer så det knakar och är grön och frodig, men det kommer inga blommor. Varför inte då:confused:? Jag ser hittills inte en tillstymmelse till knoppar i år heller... Det var ju för de fina blommornas skull som jag köpte just den här busken!

Sv: Varför blommar inte min rosenkvitten???

Den har det kanske för bra , så den bara växer utan att sätta blom.har du beskurit den? Lite sent nu men gör det annars nästa vårvinter.
man kan stressa träd till blommning ex äppelträd.

Köpte en rosenkvitten för, jag tror, 3 år sedan. Den växer så det knakar och är grön och frodig, men det kommer inga blommor. Varför inte då:confused:? Jag ser hittills inte en tillstymmelse till knoppar i år heller... Det var ju för de fina blommornas skull som jag köpte just den här busken!
Nu kör jag lite nekromanti här. Hur gick det med din rosenkvitten, började den någonsin blomma eller gav du upp om den?

Jag har också en tre år gammal som växer men som blåvägrar att blomma.

Nu kör jag lite nekromanti här. Hur gick det med din rosenkvitten, började den någonsin blomma eller gav du upp om den?

Jag har också en tre år gammal som växer men som blåvägrar att blomma.
Haha - jag bor inte ens kvar i huset, så "min" rosenkvitten har jag dålig koll på numera.... ;)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
421
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 566
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 751
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
588
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka