varför blir det så??

V

vbm

This forum requires that you wait 30 seconds between searches. Please try again in 11 seconds.

när jag trycker på "nya inlägg" så brukar den komma upp...! störigt.

Sv: varför blir det så??

nu kom den igen...! Hatar det
någon som vet varför?

För du försöker söka igen innan det gått 30 sek.

Oerhört störigt, för övrigt.

Därför att det inte gått 30 sek sedan den senaste sökningen gjordes.
Precis som det står.

vbm skrev:
This forum requires that you wait 30 seconds between searches. Please try again in 11 seconds.

när jag trycker på "nya inlägg" så brukar den komma upp...! störigt.
Tja, troligen skulle hela jämrans bukefalos sega ner sig totalt annars. Sökningar i databaser tar mycket mer kapacitet i anspråk än vad enskilda användare kan föreställa sig. Så jag gissar att du hellre tolererar att du måste vänta 30 sekunder än att bukefalos inte dyker upp över huvud taget.

Tror Gunnar har sagt tidigare för att man inte ska råka göra dubbelinlägg.

Om jag vill veta vad du skrivit tidigare så söker jag på Gunnar, då hittar jag dig, om jag sen vill gå vidare och se dina inlägg i kronologisk ordning, då måste jag vänta 30 sekunder. Det är då det är irriterande.

Nu vet jag inte riktigt hur du gör, men jag tror att de automatiskt sorteras i kronologisk ordning.

Om man använder avancerad sökning, vilket jag tror att man måste för att på ett enkelt sätt söka på användarnamn kan man dessutom redan där redan innan man klickar sök välja bland annat om man vill sortera i kronologisk ordning.

Sedan anser jag inte det vara hela världen att vänta 30 sekunder, om man vid någon sökning inte är nöjd med resultatet och direkt vill gå vidare till en annan typ av sökning.

Det som uppdagats är att vissa använder systemet på ett sätt som gör det tungrott både för dem själva och systemet.

Det är så med det mesta, det finns mängder med sätt att utföra saker på, en del går snabbare och bättre än andra.
Bra om så många som möjligt får tips om de tidsbesparande sätten som fungerar bättre.

Nej, jag är ganska säker på att det sorteras efter senaste inlägget i trådarna du skrivit i. Inte dina inlägg i ordning.

Jag har aldrig sagt att det är hela världen att vänta i 30 sekunder. Jag försökte bara förklara när det förakommer och varför man gör två sökningar inom kort tid.

Om man väljer visa inlägg i stället för visa trådar så kommer de i kronologisk ordning. Väl?

mysko skrev:
Tror Gunnar har sagt tidigare för att man inte ska råka göra dubbelinlägg.

och mysko läste inte hela texten gjord av trådskaparen :o
Trodde det gällde att skicka inlägg :angel:

när jag ska in och kolla på mina gamla inlägg, trådar, profil, osv, står det ofta att jag måste vänta i ex. 57 sekunder. palla liksom! finns det ingen möjlighet att åtgärda det, för jag kan inte minnas att det har varit så tidigare..?

Men det beror ju på det som redan har nämnts tidigare i den här tråden:

tifo skrev:
Tja, troligen skulle hela jämrans bukefalos sega ner sig totalt annars. Sökningar i databaser tar mycket mer kapacitet i anspråk än vad enskilda användare kan föreställa sig. Så jag gissar att du hellre tolererar att du måste vänta 30 sekunder än att bukefalos inte dyker upp över huvud taget.

Bara det att de där 30 sekunderna mellan en sökning nu utökats till 60 sekunder istället.

hänger den sig då? eller funkar det igen bara du väntar?
för dyker den texten upp, ja då spelar det ingen róll hur många timmar man väntar, den kommer upp oavsett:confused:

ja, jag får vänta dom sekunderna det står... sjukt störigt när man vill att det ska gå snabbt o smidigt :devil:

Som sagt, visst vill man att allting ska gå snabbt och smidigt och det är ju därför den här väntetiden finns. Utan den skulle Buke sega ihop totalt!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 921
Senast: Nahar
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 157
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar