Varför blev min tråd borttagen?

muppia

Trådstartare
Uppskattar ett svar av moderatorn...

Det är något jag verkligen behöver hjälp med och skulle uppskatta att få veta varför den blev borttagen. Kanske kunde den flyttats istället?

Sv: Varför blev min tråd borttagen?

Uppskattar ett svar av moderatorn...

Det är något jag verkligen behöver hjälp med och skulle uppskatta att få veta varför den blev borttagen. Kanske kunde den flyttats istället?

Värderingstrådar utmynnar gärna till smygannons, även om det inte så är meningen. Därför raderas sådana trådar och hänvisas till att kika och jämföra med likvärdiga hästar under annonsforumet.

Mvh

IngelaH
moderator

Senast ändrad:

Men pga att jag inte kan jämföra min häst med de hästarna som är ute på annons vet jag inte om jag begär ett för dåligt pris eller ett för högt pris.

Det är absolut ingen mening att det skulle vara en annons.

Var kan man få hjälp med att värdera sin häst? Jag vill veta hur pass intressant min hästs stam är eller om den är mindre värd än hästar som inte har två kända hingstar i stammen... Diamond Lad är ju inte känd av alla...

Grå papper? De flesta som är ute på annons har gröna.

De är skadade eller T-märkta o kan inte ridas. Fåtal av dem kan ridas. Det går ju inte att jämföra tycker jag.

Men pga att jag inte kan jämföra min häst med de hästarna som är ute på annons vet jag inte om jag begär ett för dåligt pris eller ett för högt pris.

Det är absolut ingen mening att det skulle vara en annons.

Var kan man få hjälp med att värdera sin häst? Jag vill veta hur pass intressant min hästs stam är eller om den är mindre värd än hästar som inte har två kända hingstar i stammen... Diamond Lad är ju inte känd av alla...

Grå papper? De flesta som är ute på annons har gröna.

De är skadade eller T-märkta o kan inte ridas. Fåtal av dem kan ridas. Det går ju inte att jämföra tycker jag.

Kontakta avelsförbundet där din häst är registrerad. Ofta är de väldigt insatta och kan ge tips och råd.

ASVH i Örebro vet jag i alla fall att de har kunnat bistå med hjälp, tidigare.

Mvh

IngelaH

Tack!

Jag skickar iväg dem ett mail då och ser vad de tycker hon är värd.

Jag har suttit o kollat annonser, rådfrågat uppfödaren som inte kunnat ge svar då hon inte sett hästen de 3 åren (tycker hon kan ändå se henne som "T-märkt" då hon inte tävlat på ett par år mer än lokalt) så jag känner att jag måste få ha någon att bolla med.

Tack!

Jag skickar iväg dem ett mail då och ser vad de tycker hon är värd.

Jag har suttit o kollat annonser, rådfrågat uppfödaren som inte kunnat ge svar då hon inte sett hästen de 3 åren (tycker hon kan ändå se henne som "T-märkt" då hon inte tävlat på ett par år mer än lokalt) så jag känner att jag måste få ha någon att bolla med.

Skadar inte att försöka i alla fall. :)

Lycka till

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025