Varför behandlar folk sina hästar så här?

E

Express_Pearl

Nåt som ja har funderat på gaska länge e varför så många ser sin häst som något man kan komma nån stans med. Min tränare sa häromdan till mej att det va synd att jag inte köpte en ridhäst för då hade ja kunnat komma nån vart, en av mina kompisar har sålt sin häst för hon blev arton å kunde inte tävle me den längre (d-ponny) och dessutom har en häst i stallet har vart öm i ryggen och allmännt stel i ett halvår nu men ägaren och skötaren vill inte betala en massage till hästen som kostar ca 300kr för att dom anser att han inte är värd detta för dom kommer ju ingen vart med sin häst. :smirk:

Hur kan folk tänka såhär? :confused:

Sv: Varför behandlar folk sina hästar så här?

De borde eg inte ha någon häst om de inte vill betala för massören...

Att folk säljer sin häst för att fortsätta tävla är väl en sak men jag skulle inte kunna med det.

Sv: Varför behandlar folk sina hästar så här?

kan förstå att man säljer för att man vill fortsätta tävla/utvecklas och har hästen en bra kapacitet så anser väl jag att det är bra om den kan fortsätta tävlas av nån annan då. Men sälja den för att man inte orkar betala några hundra för massör är dåligt

Liknande trådar

Hästvård Hej gott folk Har ett sto som är på väg att ge mig både blödande magsår och hjärnblödning. Hon är varmblod 5 år, aktiv i trav Kort...
2
Svar
21
· Visningar
2 783
Senast: MayGrace
·
Gnägg Jag är nyfiken! Är det vanligt att man gör det? Ni som sålt - har ni hälsat på hästarna hos nya ägaren? Om inte - skulle ni vilja göra...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 129
Senast: Amanda_F
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 416
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 670
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar