Varför bara grön paprika till kanin?

vego96

Trådstartare
Har nu på ett par ställen läst att man gärna kan utfodra kaniner med grön paprika, men vad spelar färgen för roll? Försökte ge stora kaninen grön paprika i början, men hon ville verkligen inte ha det. (Förstår henne iofs, jag gillar inte heller grön paprika.) Däremot tycker hon att gul, orange och röd paprika är smaskens! :d
Så vad är det för skillnad? Någon som vet eller har en idé?

Sv: Varför bara grön paprika till kanin?

Enda skillnaderna jag vet är att gul & orange innehålelr mer C-vitamin :p

Men c- vitamin är väl vattenlösligt, så det kan väl inte spela nån roll?

Enda skillnaderna jag vet är att gul & orange innehålelr mer C-vitamin :p

Och det pga. att gul, orange och röd paprika är mogna paprikor. Grön är omogen och kommer att byta färg.

:rofl:
Fast jag förstår fortfarande inte grejen med kaninutfodringen... :confused:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 459
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 974
Senast: Zpunk
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 373
Senast: Sirap
·
  • Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
27 426
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar