Jag var och kastrerade två honkatter igår kväll, de fick sedan vara i pannrummet för att få lite värme och lugn och ro (de bor annars i stallet) men fortfarande har de inte ätit något
Jag vill inte släppa ut dem innan jag vet att de mår bra.
Den ena har slickat lite på maten men inte mer, de som de fick sent igår kväll har de inte rört och inte den nya maten de fick idag heller, jag gav dem extra energi mat för att de skulle äta och få energi igen men eftersom de inte åt det så gav jag dem deras vanliga mat med men de äter inte den heller?
Jag har bara kastrerat hankatter förut och de brukar ju vara pigga som vanligt efter några timmar och visst är det ett mycket större ingrepp på en hona men ändå!
De kommer fram när jag kommer in i pannrummet och vill kela så de rör sig och så men verkar väldigt trötta
Vad ska jag göra?
Jag har metacam hemma kan jag ge dem det?
Jag får inte tag på veterinären förren i kväll, därför behöver jag råd nu!
Jag vill inte släppa ut dem innan jag vet att de mår bra.
Den ena har slickat lite på maten men inte mer, de som de fick sent igår kväll har de inte rört och inte den nya maten de fick idag heller, jag gav dem extra energi mat för att de skulle äta och få energi igen men eftersom de inte åt det så gav jag dem deras vanliga mat med men de äter inte den heller?
Jag har bara kastrerat hankatter förut och de brukar ju vara pigga som vanligt efter några timmar och visst är det ett mycket större ingrepp på en hona men ändå!
De kommer fram när jag kommer in i pannrummet och vill kela så de rör sig och så men verkar väldigt trötta
Vad ska jag göra?
Jag har metacam hemma kan jag ge dem det?
Jag får inte tag på veterinären förren i kväll, därför behöver jag råd nu!