Varför är kvinnor så dåliga på att dricka?

Sv: Varför är kvinnor så dåliga på att dricka?

kl

Det beror nog på umgängeskretsen. I vissa grupper som jag umgås med dricker man väldigt måttligt även när det är fest och där känner jag mig alltid lite som en hemlig alkis eftersom jag måste tänka på att dricka i ett annat tempo än vad jag är van vid i de kretsar jag vanligtvis rör mig i där man ofta festar betydligt mer och det även skiljer sig mer från person till person. Oavsett så kan jag inte se nån könsskillnad.

Sen är alkoholkultur som så mycket annat en genusfråga. Jag väljer t ex alltid "finöl" numera om jag får välja, men det är först sen någon introducerade mig till olika ölsorter och visade att man visst kan dricka en rökig porter utan att vara "en riktig karlakarl". Det enskilda personer kan göra är att sluta stämpla vissa drycker som mansdrycker men även att aktivt bjuda in kvinnor i den manliga alkoholkulturen om man känner att det finns en sådan i ens umgängeskrets. Bjud in alla tjejer på en ölprovning utan killar till exempel, ge dem en möjlighet att upptäcka ölsorter utan att behöva känna att de inkräktar på männens territorium!

Jag dricker väldigt sällan,och enbart om det är något speciellt. Om vi ska hem till nån kompis bara en Lördagkväll så är jag hellre nykter än att ta en öl/ett glas. Har även varit nykter på krogen ett antal gånger,har inte det minsta problem med det.

Dricker (festar) kanske 2-3 ggr per år,och då dricker jag ganska skapligt mycket,snapsar,groggar,öl osv. Hör ofta till dom som dricker mest i vårat gäng,men bara för det så är jag långt ifrån fullast. Jag har aldrig ens varit i närheten av att "tappa kontrollen",ramlat,spytt, osv. På sin höjd lite vinglig kanske nån gång. :p Jag är oftast den som har koll på allt och alla,så alla är med,ingen glömmer sin väska eller liknande,men som sagt,jag är oftast den som dricker mest. Jag tål mer alkohol än dom flesta helt enkelt bara. Sen får andra tycka/tänka vad dom vill,men så länge jag har kul och är "full" och glad så är jag nöjd! :D

Jag bryr mig heller inte om hur mycket/lite nån annan dricker. Sålänge det är under kontroll. Om en kompis till mig skulle dricka sig redlös och nästan okontaktbar gång på gång så skulle jag självklart ta upp det med h*n,pga att jag skulle vara orolig för henom. Har även en del vänner som alltid är nyktra,rör mig inte i ryggen!

Senast ändrad:

kl

Jag är bra på att dricka. Jag gillar att vara berusad/full.
Jag tycker om olika sorters vin och torr cider.
Vad får jag för poäng?? :bump:

(inte lika coolt som finöl och whiskey då, men ändååå)

Men full pott!
Jag tycker om att bli full på vodka och juice innan kl. 14 i konsertköer bara för att slippa tristessen, det behöver alltså inte ens vara kväll och/eller i sällskap av kollegor eller på en bar. Och jag är kvinna! Go me! Ärofyllda snubbpoäng hitåt!

Like-a-sir.jpg

Senast ändrad:

Nej det existerar inga sådana kvinnor, du är unik som klarar av att dricka öl och whiskey som en man.

Du är duktig på att dricka mycket av rätt sorts alkohol, och du passar in bland grabbarna, här är ditt diplom.

Men full pott!
Jag tycker om att bli full på vodka och juice innan kl. 14 i konsertköer bara för att slippa tristessen, det behöver alltså inte ens vara kväll och/eller i sällskap av kollegor eller på en bar. Och jag är kvinna! Go me! Ärofyllda snubbpoäng hitåt!

Like-a-sir.jpg

:rofl: :bow: :D

Vilken jäkla konstig trådstart.

Men full pott!

Like-a-sir.jpg

Nänä tro inte att du får någon stor poängsumma om det inte är en 15-årig whisky du smuttar i dig tredje glaset av enbart för att det är gott där i konsertkön :mad: :D

Du kan väl ÄNDÅ INTE MENA att rödvin i petflaska och vodka med billigaste juicen som går att hitta inte är lika fint som lagrad whiskey och IPA??
My life is a lie! :(

Hörni, jag gillar att dricka hembränt, samtidigt som jag har grovsnusen inne och tittar på Lule Hockey.
Man kan inte bli snubbigare.

INSTAWIN.

Jag dricker gärna en öl eller två. Men det räcker för mig. Jag gillar att ha koll på allt, blivit bestulen, sexuellt ofredad och gud vet allt ute. Därför vill jag vara klar i skallen. Kul kan man ha ändå! Dessutom brukar jag ha killer heels, och behöver all balans som jag har, annars lär jag stuka anklarna :D

Men visst, ibland sätter jag på mig sneakers och går ut för att skaka röven, då åker det ned större kvantiteter av drycker med alkohol. Men jag är mer en shot/drink människa än öl och whiskey i sådana fall. Allt med tequila i brukar slinka ned på rekord fart. (en 6:a tequila sunrise tar jag utan att ens behöva ta ett andetag haha)

Har blivit bjuden på finare whiskey, och ska jag dricka whiskey ska de tydligen ligga i 15 000 kr+ klassen. Vilket inte min budget riktigt håller till. Så då låter jag heller bli!

Senast ändrad:

Nänä tro inte att du får någon stor poängsumma om det inte är en 15-årig whisky du smuttar i dig tredje glaset av enbart för att det är gott där i konsertkön :mad: :D

Ja jävlar, I forgot! Och jag som kämpat så för att odla en kuk, och så har jag gjort fel hela tiden och inte alls varit en redig karlakarl. Buhu!

Folk får dricka hur mkt eller lite de vill för min del, så länge de sköter sig.
Jag har vänner som är nykterister till de som dricker rätt mkt och ofta.
De är myndiga människor som själva kan bestämma.

Jag själv gillar inte öl, whiskey eller ren starksprit öht.
Jag kan på sin höjd dricka Fireballs.
Men helst dricker jag drinkar, vin eller champagne.
Jag tål rätt mycket för min strl. Det är så med bedövning och medicin också.
Läst om att rödhåriga tål mer bedövning/narkos. Verkar stämma på mig.
Jag vill inte bli tokfull. Men kan absolut uppskatta att bli lite salongs ibland. Kan dock gå ut nykter med.
Så är de flesta av mina vänner.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka