Varför är inte WRAS med????

Texaz

Trådstartare
Såg på RHA:s hemsida att det ska hållas ett möte mellan RHA, SQHA, SRCHA, SCHA, Team RHC samt veterinär angående kossetävlingar nästa år, men varför finns inte WRAS med????

Räknas inte de med längre bland westernförbund, eller vad??? Finns WRAS överhuvudtaget????

Jag blir alltmer konfunderad över vad som sker i westernsverige...Kan någon hjälpa mig att förstå vad som händer, om det händer.....:confused::confused:

Sv: Varför är inte WRAS med????

WRAS har utsett RHA till sitt språkrör när det gäller Kor och ko tävlingar.:idea:

Därför företräder RHA WRAS i detta samanhang!

Ibland är svaret så himla enkelt och har inget med vare sig diskriminering eller mobbning att göra.

Monica

Känns för mig som ett väldigt underligt resonemang..... Man utser alltså en klubb som valt att lämna organisationen som språkrör????

Vore det inte på sin plats att ha representanter på plats åtminstone och försöka sätta sig in i frågorna???

Hej!

Precis som Monica skriver, så är det RHA, genom Janne Strömberg som representerar WRAS i dessa frågor. Det har RHA gjort sedan innan RHA lämnade WRAS, och det samarbetet har fortsatt på ett bra sätt även sedan dess.
Detta är ett samarbete som är tänkt att fortsätta.
Att RHA lämnat WRAS har på intet sätt gjort dom till en 'fiende' till WRAS, dom är en av de organisationer vi samarbetar med, i andan att utveckla westernridningen i Sverige.

Jag tycker faktiskt att du, Texaz, som distriktsrepresentant inom WRAS bör vända dig till förbundsstyrelsen och ställa frågan, istället för att skriva ett upprört inlägg på ett öppet forum. Sök svaren där dom finns, och inte bland dom som 'tror'.

Tack Monica för ditt snabba svar.....

Med detta inlägg är diskussionen avslutad från WRAS sida i denna fråga.
Vidare frågor i ämnet kan ställas till styrelse@wras.se

Hug your horses!
/Mike Noberg
tf Förbundsordförande WRAS

Ursäkta, men ursprungsfrågan var inte riktad till WRAS öht

Har ställt ett antal frågor till FS utan att få svar...

har helelr aldrig påstått att RHA är en fiende, men försöker tänka att det kanske kan vara smart att lära upp folk i dom egna leden OCKSÅ!!!

Vi kan ju inte enbart förlita oss till att andra organisationer ska fixa åt oss....

Senast ändrad:

Om en vanlig gräsrot får lägga sig i... varför uppfinna hjulet när det redan finns? Jag menar om kunskapen fins hos RHA varför ska fler människor utan intresse för kosseridning behöva ta av sin tid för att lära sig om det också?

Hej Tex.
Som representant för RHA fick jag frågan från WesternSverige om jag ville vara deras talesman gentemot myndigheter och andra intressenter i frågor som rör boskapstävlingar och veterinärfrågor, vid det tillfället var RHA en WRAS ansluten förening och ingen tyckte det fanns själ att ändra detta när RHA lämnade WRAS. Jag har under de här åren haft ett mycket gott samarbete med övriga föreningar inom WesternSverige. Mitt samarbete med WRAS styrelse är fortsatt lika bra som innan vi lämnade förbundet. Jag har haft mycket bra kanaler in i de andra föreningarnas styrelser och anser mig kunna sköta mitt uppdrag på ett tillfredställande sätt. Förutom RHA är jag också medlem i SQHA och SWR ( som är en WRAS förening)!

M.V.H.
Jan Strömberg
Talesman för WesternSverige i boskaps och veterinärfrågor

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Pizza (hemgjord)
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka