För mig är det helt okej att ha djur runt benen oavsett vad jag gör, dom lär sig när det är läge att ha lite avstånd och när det är okej och jag har ALDRIG motat bort ett djur men sån är jag.
Förresten så är det inte bara hästar som kan bli plåster, kossor och tjurar är jättebra på det också och jag tycker bara det är trevligt med "arbetskamrater".
Förresten, har du haft en häst i knät nån gång? Med "i knät" så menar jag någon som slagit ner baken i knät när du suttit och vilat tex? Jag har, och flera gånger dessutom, och dom är inte så tunga som man kan tro men man bör sitta stadigt annars blir det platt fall.
Jag brukar tänka ett steg till. På andra utom mig själv. Och ska jag bara tänka på mig så en häst som slår mot en geting eller kastar till med huvudet av någon anledning vill jag inte ha på mig. Jag vill inte ha hästar i knäet.
Mina får jättegärna vara nära och gosa osv men jag ska ha bjudit in/de ska ha frågat först. Jag har fortfarande vissa problem med den lille i perioder när han är understimulerad, att han kommer för nära inpå och heeeej. Jag gillar det inte - när han gör så med ett litet barn som förirrat sig kommer han välta ungen. Obra.
Jag är stenhård med mina unghästar när de kommer i plåsteråldern att det INTE är okej. Inte bara sjasar bort utan jagar bort om så krävs. De brukar fatta ganska fort.
Och ja alla djur kan bli plåster. Det är inte charmigt oavsett. De som har hästar i knä osv är inga personer jag direkt ser upp till.
Jag förstår att du gillar det som du har det men det är inget jag skulle se som positivt eller som imponerar.