Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket fint inlägg, hormonstinn som jag är började jag böla
Ibland, haha, det började när jag var gravid, och blev värre under amningen och nu slutade jag amma för någon månad sedan men inte blir böligheten bättre för det Jag kanske är förstörd (förbättrad?) för all framtid
Jag känner igen det där när jag blev gravid. Man fick höra att livet kommer inte bli desamma och att man inte kan göra vad man ville. Att nätterna kommer bestå av blöjbyten samt skrikgt barn osv.
Jag försökte inte lyssna på det så mycket utan tog det som de kom. Men alla får det ju olika. Jag fick aldrig uppleva det som dom beskrev. Var väldigt roligt att berätta för dom som var så negativ att jag hade ett barn som ammade så snällt, skrek alkdrig, sov hela nätterna. och sover fortfarande hela nätterna och äter allt och hon är nu 5 ½ år. Men nu får man höra " jaja men vänta tills du får ditt andra barn". Förstår inte varför man ska vara så negativ.
Mvh
Jag känner igen det där när jag blev gravid. Man fick höra att livet kommer inte bli desamma och att man inte kan göra vad man ville. Att nätterna kommer bestå av blöjbyten samt skrikgt barn osv.
Jag försökte inte lyssna på det så mycket utan tog det som de kom. Men alla får det ju olika. Jag fick aldrig uppleva det som dom beskrev. Var väldigt roligt att berätta för dom som var så negativ att jag hade ett barn som ammade så snällt, skrek alkdrig, sov hela nätterna. och sover fortfarande hela nätterna och äter allt och hon är nu 5 ½ år. Men nu får man höra " jaja men vänta tills du får ditt andra barn". Förstår inte varför man ska vara så negativ.
Mvh
kl
Vad jobbigt med såna som säger såna saker!
Vadå inte ha tid att duscha?
När bäbisen är liten så sover den ju mest hela dagarna (iallafall en del bäbisar), den kan ju sova utanför badrumsdörren medan man duschar.
Och är pappan hemma så är det ju absolut inget problem.
Jag tror att många föräldrar som "aaaaaaaldrig kan göra ngt för sig själv" inte tar sig den tiden.
Från att min dotter var ungefär 5 dagar så har jag varit i stallet allt mellan 1-5 timmar per dag. Jag har åkt iväg på resor för att köpa hästar, jag har varit på fest, jag har varit på bio, jag har tagit långpromenader med kompisar. Jag är ingen sämre mamma för det. Min dotter klarar sig utmärkt tillsammans med sin pappa. Och när hanär borta och gör saker, så får hon och jag ha underbar egentid. Sen så är ju barn väldigt mobila, man kan ju ta med sig dom om man vill göra saker.