Sv: Varför använder ni inte hjälm?
Det finns öronvärmare man kan ha under och hjälmen värmer ju resten av huvudet. Själv har jag aldrig frusit om öronen i ett ridhus (eller ute, trots 20 minus) men iofs har alla varit isolerade ridhus.
Hästhovarna kan ju slå i... Har du ingen annan hjälm du kan ha till bad?
Ja,. öronvärmare finns,det tänkte jag inte på!
är värt att köpa.
Att rida med endast hjälm och inget under,.. ja, då skulle jag frysa ihjäl! Jag fryser ändå...
Kan tillägga att jag alltid har hjälm, även när det är 30minuns.. men jag kan förstå dem som tar på en tjock mössa och låter hjälmen ligga när det är så pass kallt.
Vi har inget uppvärmt ridhus, har ett litet ridhus men det är inte ens isolerat och det snöar in ibland om det är snö storm. Sen har vi kall stall.. två paddockar, ovalbana och passbana (islandshäst-tävlingsbanor). Så oftast rider jag ute, om det inte är snöstorm, regnar eller väldigt dåligt underlag ute -då är jag i ridhuset.
Jo, det är sant. Hovarna kan slå i.. men då ska man isåfall komma under vattnet och nära hästen. Nej, jag har bara två hjälmar, en till vardags och en när jag tävlar.. och ingen utav dem tål vatten. Och jag badar så sällan med hästarna, kanske 1-2 ggr om året så jag tänker inte köpa en hjälm för ett-två tillfällen om året.
Egentligen skulle det väl vara bra att ha en hjälm när jag badar också.. men sen samtidigt så är man som sagt i vattnet och chansen för att slå i huvudet är mycket, mycket mindre..
sen cyklar ju inte alla med hjälm heller
alla åker inte slalom/snowboard med hjälm, osv.