Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Just laxen brukar jag sakna (tredje gången jag är preggo över jul). Egentligen borde man ju kunna grava lax själv men så sugen vet jag inte om jag är. Alkoholfritt vin, är det någon som smakat det? Jag är inget stort fan av läsk eller saft och visst är vatten gott men ibland är det kul med något finare än så. Smakar det som vanligt vin?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har druckit det, det finns ju såklart olika kvalitéer men de senaste jag drack var helt ok. Det blir typ en blandning mellan stark saft och vin eftersom edgen försvinner men känns ändå ok. Jag är visserligen inte särskillt kräsen ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Laxen ska vara "ok" om man fryser den i 3 dygn läste jag någonstans. Nu har jag inte kollat upp vårt julbord med jobbet men som det varit innan abonnerar de ju en trevlig resturang helt. Man kanske kan kolla upp den men det vore ju konstigt om de serverade gammal mat. Kan ju kanske ringa idag redan och fråga :)

Hu, tidig morgon här. Ska till mvc snart.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

JAG HAR TVÅNGSADOPTERAT STALLKATTEN!!!!!

Men Apollo då .... Bebisen kommer så småningom. Du behöver inte ge dig på oskyldiga djur i din desperata väntan..... :idea:

Angry-Cat-562.jpg


SOS - SOS
Jag har tvångsadopterats och förts bort från mitt härliga stall med mjuka hästrumpor och fri tillgång på (färsk) föda av en babygalen hormonstinn och helt vild människa .... Om ni ser mig - Rädda mig!
(Snälla)


;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nu har jag fått svar på varför det var ett tillväxt-ul inbokat till mig. Det var pga det med tromboserna, tydligen kunde det (om värdena var dåliga) påverka blodtillförseln till moderkakan. Fick även veta att moderkakan ligger i framvägg och ska tydligen vidta försiktighetsåtgärder för att undvika slag mot magen. Nu blev jag nervös för ridningen :s
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hahaha! Det där var det värsta!!
Hon vill faktiskt bo hos oss! :angel:
Hon är en översocial katt - faktiskt. Hon sitter helst på axeln när man mockar alternativt slänger sig framför fötterna på en i spånet och rullar runt för att få uppmärksamhet. Hon gosar med hästarna och försöker få uppmärksamhet hela tiden.
Det tråkiga är att vår ena grannes katt har utökat sitt revir och jagat bort henne från stallet mer eller mindre :cry: Det är där hennes mat och skydd finns så det känns inte så bra att hon jämnt ska vara på sin vakt när hon är där. Hon ville bli stulen!

Någon söker uppmärksamhet
trning_203326958.jpg


Övergosig kissekatta
http://www.youtube.com/watch?v=18UV_O8m6nE&list=UUeh92P0Ddtqf6XNCsVMu38w&index=11&feature=plcp
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jo, jag var på sånt vanligt mvc-besök idag och då fick jag veta det. Hon rekommenderade mig också att sätta förlossningen på Danderyd trots att vi flyttar iom att man tjänar inte tillräckligt mycket tid för att det ska vara värt att Karolinska ska begära in alla journaler, på Danderyd har de ju alla papper på allting lagrat. Hade jag inte varit ett sånt fall där jag besökt spec-mvc hade det varit annat.

Vilken otroligt söt katt du har adopterat! :love: Men du får nog sätta glidskydd på pållen så kissen inte ramlar ner, det såg halt ut det där. Vi har en liknande katt i stallet, haha. Han älskar att gosa med hästarna för de ger honom mer uppmärksamhet än vad människor gör. Alla hästarna jag träffat på hittills tycker om honom. Igår slickade han hingsten på näsan :) Han var nog lite smutsig i Tussens ögon.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh vad mysigt!

Micks, jag tror inte att det är någon fara med ris à la maltan om man vet att den är färsk och inte har åkt in och ut ur kylen, det är nog det som är faran.
Då är nog den kallrökta laxen värre, den är ju inte upphettad och har legat ett tag i affären. Kan man kanske frysa den i 3 dygn innan?

Jag är ändå inte så förtjust i julbordet, så jag bekymrar mig inte alls...

Åh, men då ber jag mamma frysa den innan då :) Borde väl inte påverka smak och konsistens så mycket. :) - och köpa med långt till utgångsdatum! :idea:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men Apollo då .... Bebisen kommer så småningom. Du behöver inte ge dig på oskyldiga djur i din desperata väntan..... :idea:

Angry-Cat-562.jpg


SOS - SOS
Jag har tvångsadopterats och förts bort från mitt härliga stall med mjuka hästrumpor och fri tillgång på (färsk) föda av en babygalen hormonstinn och helt vild människa .... Om ni ser mig - Rädda mig!
(Snälla)


;)

:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Låter konstigt det med journalerna. De är elektroniska och du behöver bara ge ditt tillstånd till en vårdgivare så har de tillgång till dina journaler.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Så trodde jag med att det var. Hade velat ha mvc på danderyd och förlossning på karolinska men det är kanske inte sååååå stor skillnad när det handlar om en taxiresa.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag kommer definitivt att sakna laxen :(

Däremot var vi också på MVC i dag och fick se en mycket sprattlande liten en som vinkade till oss :love:
Allt såg bara bra ut, mitt i prick i storlek (när BM äntligen kunde låsa bilden och mäta ett lårben till slut) och en myyycket lugnare blivande mamma efteråt :)

v14.jpg
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis, skönt med lite lugnande besked :)

Micks, ja släng den i frysen bara :D Det är ju samma med tex salami eller lufttorkar skinka, att det bör ha varit fryst 3 dygn eller ordentligt upphettat innan :)

DS, Ah, så det hade med det att göra ändå. Jag har förresten aldrig hört att man ska vara mer än normalt försiktig med slag mot magen för att man har moderkakan fram, men det kanske också har med tr... att göra? Ang att välja förlossning har jag hört att om du väljer ett sjukhus att föda på så vill de att man hör av sig/går där på kontroller om man behöver. Tror att det främst har med vem som får vårdpeng att göra om jag ska vara ärlig. I Stockholm var det visst bara St Göran som inte hade samma journalsystem som övriga sjukhus i Stockholm och de har ju ingen förlossning iaf.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag vet inte, vad hon sa var att det var lättare att den lossnar än om den är i bakvägg. Gäller samma med bilbältet, att man ska placera det under magen (vilket jag gör ändå för jag vill att det tar emot skelettdelar hellre än mjukdelar vid en krock). Ptjau, fortsätter väl att rida ett tag till och ger mig väl inte in i onödiga strider bara.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis till den friska lilla.

Jag har också varit på MVC idag och fått se min. Vi hade RUL och allt såg bra ut. En hel och fin liten pojke :D . Blev flyttad till 26 april. Får försöka leta redan på listan här och ändra sedan ...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 151
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 782
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp