Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Har ditt rykte som galen och hysterisk gravid spridit sig såpass att tvättstugan nu är 100% fläckfri och trevlig att vistas i? :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nä, jag har inte sett den som hal innan, jag tror att det var dagens strumpor som var väldigt hala. Jag är stel som en pinne och blå som ett blåbär idag, men det är ändå inte riktigt så illa som jag trott :)

Visslan, ang att amma så har jag tänkt göra det och hoppas att det funkar bättre än förra gången då jag bara ammade i 3 månader.

Klockmalva, vilken liten gosing!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ikväll har jag firat 5 kräkfria dagar med att griljera en julskinka och ätit skinkmackor med senap till kvällsmat! :love: imorgon är det första dagen tillbaka på jobb! En hel månad sen sist :o
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis! Vad skönt! :) jag gick faktiskt och tittade på en julskinka idag men såhär inför julen är de så jäklans dyra och med tanke på hur flitiga ätare vi är kändes det inte värt. För lite plats i frysen :( men det är å andra sidan julbord med jobbet på fredag.

Kl

Borde man låta bli gravad och rökt lax på julbordet? Laxen ska ju vara fryst innan den gravas så den borde ju vara hygienisk.. Eller? Det är ju bland det absolut godaste på julbordet så det vore ju trist om man "ska" låta bli.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag jobbar i skoaffär :) ganska tungt jobb med mkt lyft och knäböj så får se hur länge jag kommer klara det.. Med tanke på storleken på magen nu i v 15 fasar jag lite över hur jag kommer ser ut längre fram :o

Hoppas bara att fsk/jobb inte bråkar, har hört folk inom samma kedja som inte fått gå tidigare trots div krämpor och som rent fysiskt verkligen inte klarat arbetsuppgifterna och sen fått skit för att dom inte får något gjort under arbetstid :grin: får väll hoppas man blir tagen på allvar iom det är twins..
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag tittade helt ärligt inte ens på priset för jag var så sugen :o :D

Hittade en jättebra sida nånstans med rek vad man får och inte får äta på julbordet, ska se om jag hittar.. Var en hel del man inte fick äta! Känns sådär, vi ska på julbord om två veckor på en av Sveriges finaste restauranger och känns lite sådär att äta köttbullar och prinskorv då :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Aha, så den stora grejen är att den goda laxen ska vara "nygjord"... Det är ju lätt att ta reda på. Hoppas att den kan ersättas av nåt annat smarrigt annars :) åh vad jag vet saker jag vill ha sen när ungen är ute. Gravad och kallrökt lax, sushi, riktigt blodig lammbit... :d
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Sushi kan du ju äta om den är nygjord :) sålänge det inte är några "skumma" fiskar..

Jag tror nog inte jag kommer sortera så hårt På vårt julbord, restaurangen har trots allt en stjärna i Michelin-guiden så litar på att dom har bra råvaror och håller bordet fräscht :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl


iiiihihihihihihih Vår familj har precis utökats med 1 medlem!! :banana::love:



JAG HAR TVÅNGSADOPTERAT STALLKATTEN!!!!! :love::love::love::love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hm, asså det där med ris a la maltan kan jag väl tycka är lite överdrivet - sköter man hygienen som vanligt när man gör den är det väl ändå inte värre än att käka risgrynsgröt? :confused: Hemma står den i kyl tills den ska ätas - och sen tar den slut väldigt fort... :angel:

Känner jag mamma rätt blir det kallrökt (inte gravad) lax från ica, och den vågar jag nog allt äta. :) Så på mitt julbord blir det inga förändringar alls! :laugh:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh vad mysigt!

Micks, jag tror inte att det är någon fara med ris à la maltan om man vet att den är färsk och inte har åkt in och ut ur kylen, det är nog det som är faran.
Då är nog den kallrökta laxen värre, den är ju inte upphettad och har legat ett tag i affären. Kan man kanske frysa den i 3 dygn innan?

Jag är ändå inte så förtjust i julbordet, så jag bekymrar mig inte alls...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 150
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 782
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp