Varför, varför, varför....

Sv: Varför, varför, varför....

Skicka hit honom, vi har en gammal pigg Loppa som vill ut ridas, vi har även en stycken stark Dicke-pojk som funkar upp till 60 kilo!


p.s mina barn klagade i somras på att pappa aaaaaldrig var hemma, att jag var hemma ända från juni till oktober hade ingen som helst betydelse d.s
 
Sv: Varför, varför, varför....

Jag vet, det är inte lätt att vara mor.

Jag brukar tänka på senen med Emil och Alfred, när dem sitter och pratar om vem dem tycker bäst om.
Så kommer dem till slut till Lina och jag tror det är Emil som säger.

Jag både tycker om och inte tycker om henne...Äsch, hon kan gå här som katten.....


:D
 
Sv: Varför, varför, varför....

Ni får se det positiva i det hela. Det är ju iallafall inte en dator. Med crossen måste han ju iallafall ut.
 
Sv: Varför, varför, varför....

Äh!!! Det är väl fan så mycket coolare att köra cross än att rida om man är kille. Jag vill mycket hellre hänga på crosstävlingar än ponnytävlingar när sonen växer upp. Något säger mig att jag inte behöver oroa mig....
Fast det ena behöver ju inte utesluta det andra. Om man nu fick välja.
 
Sv: Varför, varför, varför....

Men hur ska vi formulera lagen om mamman har ett starkt hästintresse o gott om hästar och pappan har ett starkt motorintresse och har gott om motordriva fordon? :crazy::D

Satt åxå å funderade på de. Pappa älskar snabba bilar å älskar sin BMW nästan lika myckes som oss=) Å jag har en lurvig islänning.
 
Sv: Varför, varför, varför....

*Skrattar*. En hästägar-vän till oss var överlycklig när hon fick en dotter, och givetvis införskaffades en fin ponny. Efter några år tittade dottern bedjande på henne och sa "snälla mamma, kan vi inte sälja hästarna och köpa en hund istället?". Hon har under hela uppväxten varit totalt ointresserad av ridning medan mamman har flertalet hästar!
 
Sv: Varför, varför, varför....

Min man älskar sin gamla rostiga merca mer än oss! Den har gått 42000 mil och han har äkta kärlek i blicken när han tittar på den...

En gång lånade jag den o körde barn och ponny med den, jag hade bråttom o pressade upp hans älskling i 110 km i timmen(ja, det är vansinnigt, men det är enda gången) När vi kom hem så skvallrade dottern om min "vansinneskörning". Han blev helt rabiat, inte för att jag utsatt barnen, mig själv och hästarna för fara, utan för att jag kunde ha haft sönder motorn på hans älskling!
 
Sv: Varför, varför, varför....

Min sambo har oxå lite tendenser att se ut :eek: <-- såhär när jag råkar erkänna att jag visst körde hans bil i 120 istället för 110 på motorvägen.
Sen har han mage att sitta med sina kompisar & skryta över att MIN bil går "sketbra" i 160, det har han minsann provat!
Vadå, skulle min bil vara helt OK att köra slut på, medans hans ska det vara så smutinuttigt med :mad:

(vet allt att han själv idiotkör med sin bil, bara jag som inte får ens knappt får nysa i den)

Apropå "skvallrande" döttrar!
Min dotter var oxå snabb med & tala om att jag hade kört i diket.
Sen att jag bara hade råkat backa lite väl långt ut i kanten hemma hos en kompis var hon inte så noga att upplysa honom om.
 
Senast ändrad:
Sv: Varför, varför, varför....

Ja, det blir spännande att se vad grodan i min mage får för intressen.
Minishettis finns ju klar att börja rida när h*n är redo.

Men misstänker att det i vilket fall blir någon form av kampsport då det är ett stort intresse både hos mig och fadern.
Annars har jag hästarna och han sina, ve och fasa, data/TV-spel.
 
Sv: Varför, varför, varför....

Låt oss med gemensamma bukekrafter starta ett uppror mot all hästkraftssport som INTE går på fyra ben...

Ropen skalla, häst åt alla...
Nu ska ni få se på andra bullar, bort med hästkrafter som rullar:rofl:

Jag dör! :rofl::rofl::bow:
 
Sv: Varför, varför, varför....

Men hur ska vi formulera lagen om mamman har ett starkt hästintresse o gott om hästar och pappan har ett starkt motorintresse och har gott om motordriva fordon? :crazy::D

Min sambo är inte förtjust i bilar. :crazy: Han samlar på datorer och andra tekniska saker som jag inte förstår mig på. Och hur jag än vrider och vänder på det så kostar mina hästar mer pengar än vad hans j*vla prylar kostar..

så vilket fack får vi placeras i?
Jag har två, kanske tre hästar till sommaren (om tanten är dräktig).
Sambon har en bil, och den är inte speciellt kväsig...
 
Sv: Varför, varför, varför....

Ja!!!! :o
Den är apful, alla känner igen den..
Åker jag på tävling ser de direkt "Ah, där kommer Anna och hennes icke-kväsiga bil"

Tänk sedan när bebisen är 15 och skall ha skjuts..
Shit..

Får nog göra sönder bilen innan dess!
 
Sv: Varför, varför, varför....

Jag som trodde det skett någon allvarlig olycka innan jag öppnade tråden... Men visst var detta ganska allvarligt det med :angel:


Håller helt och hållet med!

Det är vell en allvarlig olycka det som hänt... :angel::angel:Här börjades det i tid med systerdottern, när hon föddes fick hon en mjukishäst, i doppresent så fick hon ridvantar och sparbössehäst... Och nu för tiden så använder hon sig av (min!!!!!) gunghästen (den på bilden) ja när pappa i familjen inte placerat massa annat där, i förhoppning att hon inte skall gilla hästar... :angel::angel::angel:
 

Liknande trådar

Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: trazel
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 155
Senast: Ananazen
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 449
Senast: Queen
·
Kropp & Själ Nu behöver jag alla hobbypsykologers hjälp! Jag har haft en helt vanlig trevlig morgon. Lämnat sonen på scouterna och körde till ÖB för...
2
Svar
29
· Visningar
2 397
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp