Varför, varför, varför....

millus

Trådstartare
Detta kunde ha varit min son och en häst:

IMG_7038.jpg


Snyft

Jag tycker att vi o Sverige ska införa skarp lagstiftning att har mamma eller pappa hästintresse så ska barnen vara tvingade att börja rida, har föräldrarna dessutom tre söta ponnier så är ridning ett måste!!!
 
Senast ändrad:
Sv: Varför, varför, varför....

:rofl:
*vrider mej i skratt i soffan*
 
Sv: Varför, varför, varför....

Men håll med om att det är bedrövligt när en gosse, som har talang för ridning väljer att köra CROSS!!!

Fnissar
 
Sv: Varför, varför, varför....

Jag som trodde det skett någon allvarlig olycka innan jag öppnade tråden... Men visst var detta ganska allvarligt det med :angel:

Jag tycker att vi o Sverige ska införa skarp lagstiftning att har mamma eller pappa hästintresse så ska barnen vara tvingade att börja rida,
Håller helt och hållet med!
 
Sv: Varför, varför, varför....

Trodde oxå att det var någon olycka.
Satt och letade efter hästen. :eek:
Men istället fann jag en annan "intressant" sak. Ser ut som om ni har byggt ihop den gröna traktorn med den gröna transporten :D

En variant av en sådan där dumper ;)
 
Sv: Varför, varför, varför....

Låt oss med gemensamma bukekrafter starta ett uppror mot all hästkraftssport som INTE går på fyra ben...

Ropen skalla, häst åt alla...
Nu ska ni få se på andra bullar, bort med hästkrafter som rullar:rofl:
 
Sv: Varför, varför, varför....

Låt oss med gemensamma bukekrafter starta ett uppror mot all hästkraftssport som INTE går på fyra ben...

Ropen skalla, häst åt alla...
Nu ska ni få se på andra bullar, bort med hästkrafter som rullar:rofl:

*viskar* vi har en 4-bent hästkraft som nästan rullar (fet shettis):angel:
Bort med hästkrafter som låter Brooom, brooom !
 
Sv: Varför, varför, varför....

Med den där utrustningen så passar han faktiskt bättre på en cross än en liten ponny.

Ser att mamma lyckades få på sonen gummistövlar också!

Jag tror nog att du får sätta på en ullstrumpa fram och massa garn bak, så kommer han TRO att det är en häst och du kommer vara nöjd och så kommer ni alla bli väldigt lyckliga.:love:
 
Sv: Varför, varför, varför....

kväsig betyder ungefär cool. En kväsig grej är liksom en kul grej... En kväsig person är en person som ser lite full i faan ut och som är rolig..

Jag är nog en ganska kväsig person och min minsta son är definitivt kväsig.
 
Sv: Varför, varför, varför....

Jag ser bara orden passar bättre på en cross. Mitt stackars härdade modershjärta stannar nästan, ack ve, ack ve (:D)
 
Sv: Varför, varför, varför....

Men hur ska vi formulera lagen om mamman har ett starkt hästintresse o gott om hästar och pappan har ett starkt motorintresse och har gott om motordriva fordon? :crazy::D
 
Sv: Varför, varför, varför....

Ja, det är väl i den situationen jag befinner mig i:rofl:

Kanske så här

Hästkraftslagen, förkortn HkfL
§1 Finnes hjulhästkrafter att tillgå, SKALL trots detta lagen läsas så som att fyrfotade hästkrafter SKALL utnyttjas i första, andra och tredje hand.
§2 Hjulhästkrafter får endast nyttjas till att skjutsa diverse kreti och pleti till och från ridhus, stall och eventuell mat och klädinförskaffande.
Om Hjulhästkrafter nyttjas utanför ovan sagda beläggs det med dagsböter enligt brb 22:2


Det krävs även en lag runt ekonomin som råder i familjen:

§3 ALLA överstickande pengar SKALL ovillkorligen gå till de fyrfotade hästkrafterna, OM det inte finnes behov av utrustning så SKALL pengarna förvaltas på ett tryggt sätt ända tills den RÄTTA utrustningen dyker upp!

Denna lag är till alla delar tvingande och några undantagsregler godtas inte!
 
Sv: Varför, varför, varför....

Lite tröst
Vuxen nybörjarlektion
19 årig crosskille har av flickvännen övertalats att börja rida.
Jag har ALDRIG sett en sådan sits, balans och skänkelstyrka (jag stod på läktaren då min man var med i gruppen)
Crosskillen fick 3;dje lektionen stallets segaste pålle att trampa under sig. Efter 5 lektioner försvann han - ledsnade väl tänkte jag.
Så möter jag hans tjej några veckor senare - Nädå han har blivit medryttare på en 4 åring som han rider till på lektioner för ägaren...när han inte rider i skogen.
Hon sa att det var helknäckande - det hon kämpa hela livet för att fixa lärde han sig på några månader pga balans, styrka och kondition.
 
Sv: Varför, varför, varför....

Ja, det är det jag menar med att han har talang för ridning. Han har en jättesnygg sits och rider superbra!
 
Sv: Varför, varför, varför....

Min son gjorde likadant:cry: Enligt ridläraren hade han alla möjligheter att bli bättre än storasystrarna, men se det var inte intressant när man skulle ta hand om djuret också. Han hade alltså alla möjligheter att rida hur mycket han ville... Konstigt barn!
 
Sv: Varför, varför, varför....

Fruktansvärt!!!:D

Mina pojkar är iaf i stallet nästan dagligen. För att leka med kattungen...:cry:
 
Sv: Varför, varför, varför....

Jag ser bara orden passar bättre på en cross. Mitt stackars härdade modershjärta stannar nästan, ack ve, ack ve (:D)

Såja, såja.

Jag har ju själv en son som ägnar sig åt flygplan och inte åt hästar.
Våran tid kommer, men man får ha is i magen.

Min son "tjatar" jämt om sin älskade pappa, om när han kommer hem osv, vem som ska hämta i skolan mm mm.

Så jag sa en dag, men hallå, jag är ju hemma!!
Då tittade han på mig lite ledsamt och sa:

- Men mamma, det fattar du väl, killar tycker mycket bättre om sina pappor, så är det bara....




Sen la han till:
Men var inte ledsen, jag gillar dig också......


Ungar.:rofl:

Jag ställde honom i kö nere på ridskolan, för han tjatade verkligen om att få börja. Det var i april. Nu har han tröttnat på att vänta, och dem har forfarande inte ringt...:mad:
 

Liknande trådar

Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: trazel
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 155
Senast: Ananazen
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 449
Senast: Queen
·
Kropp & Själ Nu behöver jag alla hobbypsykologers hjälp! Jag har haft en helt vanlig trevlig morgon. Lämnat sonen på scouterna och körde till ÖB för...
2
Svar
29
· Visningar
2 397
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp