Varför betäcker ni?

Halkade in i avel. Men så verkar det vara med många. Ägaren till stallet jag står i som även är uppf till mitt sto har avlat fram svårklass-hästar så det kändes väl dumt nog inte som en superdum grej att ge sig in på. Dumt dumt. För nu är jag fast. Mitt fina fina sto som rör sig om en älva fick kroniska känningar av en vad som ska vara läkt skada. Hon fick sitt första föl under sin första riktiga konvalescens efter att jag fått veta att det inte var ärftligt och att hon skulle vila. Henne gjorde jag för att sälja för jag skulle ju äntligen få en hel häst, mitt sto är verkligen min drömhäst, det var ju lugnt. Men det var det inte så efter 2 år och en jättefin och rörlig första föl bestämde jag att hon ska slippa ridas och ha ont och istället göra fina föl. de två första ska säljas men förhoppningsvis är det en liten tös till mig i magen nu.

Drömmen är svårklasshästar och godkända hingstar. Vackra, rörliga, känsliga, snälla och samarbetsvilliga hästar, som sin mamma.
 

Liknande trådar

Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 288
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 774
Senast: Freazer
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 835
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 500
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp