varför äter inte katten allt?

taccotad

Trådstartare
mina föräldrars katt fångar mkt möss, bär in och visar upp för husse och matte.
Katten äter alltid upp mössen, men lämnar en "klump" kvar. Vad är detta?
Vet att mamma sa, för ett tag sen, att denna klump ibland är som cement men ibland mjuk.

Vad är det katten vägrar äta? Varför äter den inte den där klumpen?
 
Sv: varför äter inte katten allt?

Det kan vara mage/tarm som lämnas. Om katten lämnar något av sina bytesdjur är det ofta mage och tarm.
 
Sv: varför äter inte katten allt?

Jag tror också det är magsäcken,sonens farsmors katter brukar också ta in små klumpar efter sina sorkar till sin matte,jättemums :smirk:
 
Sv: varför äter inte katten allt?

Det är gallblåsan med lite annat smått och gott som lämnas. Under det varmare halvåret har jag torkat bort minst en sådan från köksgolvet varje morgon. Det är baksidan med kattlucka...
 
Sv: varför äter inte katten allt?

okej, tack för era svar! Då var det som mamma trodde.

Jodå, hon har insett nackdelen med att ha kattlucka då hon får torka upp såna klumpar varenda dag. men som hon säger "man kan inte ta bort kattluckan när katten är van vid att kunna gå in och ut som han vill, då är det ju synd om honom" :D

jag har då hellre en klump med maginnehåll på golvet än levande möss, våra katter drar bara in mössen och leker med dom....:devil: sen får jag eller sambon fånga mössen och få ut dom ur huset. kan man dressera katterna till att äta mössen? eller iallfall döda dom? :p :angel:
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
599
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 123
Senast: Marvin
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 407
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Vi har problem med att Miss Li plockar in grodor, ibland flera varje dag. Hon bär dem försiktigt i munnen så som jag tänker mig att...
2
Svar
33
· Visningar
3 369
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp