Vårens och sommarens tävlingar

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Tulip
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 521
  • Visningar Visningar 55 090
Red två klasser i helgen. Vår andra MsvB:2 som belönades med 58% vilken är ett riktigt bra resultat för den domaren. Jojje hade bättre bjudning än förrförra helgen när vi debuterade och gjorde ett rent byte, i det andra var han ett efter bak. Sjuor på galoppvolterna och mest sexor i travprogrammet. Ovanligt var att han inte alls ville rygga, det har aldrig hänt förut men han var väldigt stark in i halten så det berodde nog på det. I traven blev formen lite ojämn. Underlaget var tungt, så tungt att jag valde att enbart skritta i collecting ring.

Idag red vi MsvC:2 som också ingick i lag-DM. Jag fick till en riktigt fin runda och hästen var verkligen på hugget, lite för mycket till och med vilket resulterade i galoppinslag i två av tre travökningar. Ritten gav 66.45% och gav en fjärdeplats! Typiskt nog första utanför placering. Laget gjorde en riktigt bra prestation och vann! Mina lagkamrater var etta och trea!

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
6
· Visningar
809
Senast: Fiorano
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
527
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 947
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 214
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka