Vår? Vilken vår? Var bor ni som gräver i landen,har rabarber mm?
Här är det stenfruset,dimmigt,i går snöade det dasslocks stora flingor snö,idag är det visserligen uppehåll,men vår......................nä! :mad:

Orka gräva i rabatter... Nä, men rabarber har jag i alla fall (den följde med huset :o) och jag bor i Skåne.

(Och våren är inte kul här heller, är svinkallt på nätterna och inte så långt över nollan på dagarna på sista tiden...)

Nu är det vinter igen. Tung jävla blötsnö som ska skottas. De små f d piggelina snödropparna är begravda. Men fåglarna kvittrar vårsånger, så det är nog vår ändå. I smyg.

Hör i södra Skåne är det dimmigt och grått. Jag funderar på att plantera om pelargonerna på verandan, en del kommer att få leva vidare genom avkomma. Ser så risiga ut att det får bli sticklingar.

Samtidigt surfade jag runt på lite sticklingar igårkväll, man kanske skulle...

snouml%20060316.png

Vi fick 5-10 cm snö i natt och det snöar än. Ska vara ganska kallt i veckan så det ligger säkert veckan ut...

Det positiva är att fåglarna går på ljus och inte väder. :up: Såg årets först knipa i helgen och i morse sjöng grönfinken. Vårblommor hann inte titta upp före snön kom, inte vad jag kunde se. Önskar mig vår till påsken så jag kan njuta av torpträdgården och kanske se någon spirande vårblomma, och så kan rosorna få sig en liten beskäring.

Jaha, nu har jag fått lägga till morgonrutinen att kolla dagens pollenrapport, det måste väl vara ett vårtecken? :idea:
...:meh:

Vår i Skåne i alla fall, lärkorna har sjungit länge och de senaste dagarna har koltrastarna satt igång! Såg tranor idag - vet att det kommer en del tidiga, för rätt många veckor sedan men idag var första gången jag såg några.

Sol, 5-6 plusgrader och nästan vindstilla på eftermiddagen - ljuvligt!

12819218_10153489518959537_3890310929077608132_o.jpg

Vår i Skåne i alla fall, lärkorna har sjungit länge och de senaste dagarna har koltrastarna satt igång! Såg tranor idag - vet att det kommer en del tidiga, för rätt många veckor sedan men idag var första gången jag såg några.

:devil::rage::turd:

Jag har faktiskt sett tranor här i Östergötland också, men vi har snö kvar vilket inte känns så varigt...

Idag har det varit vårkänsla även om det var minus 4 och rejäl frost imorse. Får skylla mig själv som satt ut penséer och minipåskliljor på farstukvisten :cautious:

Idag har det varit vårkänsla även om det var minus 4 och rejäl frost imorse. Får skylla mig själv som satt ut penséer och minipåskliljor på farstukvisten :cautious:

Var också glad idag - såg solen skymta till då och då till och med - men nu ikväll var det banne mig fram med isskrapan för att ta sig hem från klubben. :rage:

Vid solvägg idag uppmätte jag hela + 17,8 ,det var skönt att sitta där med en kaffekopp :love: dock blundade jag för att slippa se 1dm snö på marken.

Solen gick ner över ett vackert Skåne igår kl 18 när vi skulle köra hem till östkusten. Vi satt inne hela dagen tyvärr men när jag var ute i bilen kl 05 igår morse så var det 3 grader varmt och när jag kom hem kl 22 var det 2 grader, det kändes riktigt vårigt i luften och fåglarna kvittrar för fullt i träden. Mycket flyttfåglar har vi också. :)

Våren har kommit till Stockholm och jag sitter och jobbar på min inglasade balkong. När solen ligger på så blir det dock väldigt varmt och kontrasten mellan väldigt varmt och nattens minusgrader (i morse var det -4 grader) kanske inte är så jättebra för mina rosor och klematis tänker jag. Jag tänkte därför köpa fiberduk idag, men var placerar jag den? Över rötterna eller över hela växten?

Jag kan tillägga att jag har rullgardiner med screentyg, men hundarna brukar vilja ligga ute på balkongen och sola och då kan de ju inte vara neddragna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka