Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Två kreditkort är med jämt med olika banker,förvaras på olika ställen - tex en i låst byxficka och en låst jackficka. Pass antingen i jack/byxfickan eller i handväskan (enda gången någonsin jag använder hand/axelväska är på flyget, eftersom jag maxar handbagaget och fyller den till bristningsgränsen med allt tungt eftersom man får ha med sig en liten väska utöver den större ryggan som "tillbehör" )Hur förvarar ni era värdesaker som pass, kreditkort, biljetter mm när ni är ute och reser?
Skulle vilja ha någon form av liten väska för detta men vet inte riktigt vad jag är ute efter. Handväska, midjebälte, handledsväska osv.
Vad använder ni?
Har en midjeväska från fjällräven. Brukar oftast ha den snett runt kroppen dock, men fungerar runt midjan också då den är ställbar. Skönt att ha händer och armar fria men ändå ha allt nära kroppen och lättillgängligt.Det var främst på flyg/tåg jag tänkte. Borde varit tydligare med det.
Använder normalt sett sällan handväska men just på flygplatsen känns det som att jag skulle vilja ha någon form av väska utöver ryggsäck.
Munkklädd?Jag har en liten midjeväska under kläderna, som jag bara tar fram saker ur på toa. Den går bra att ligga på i nattåg, känns inte alls, så jag har den alltid mellan kroppen och bädden. En annan plånbok med de pengar etc jag behöver för resan. En kedja och hänglås för att låsa fast större väska under slafen finns ofta på ställen med stöldrisk (tex tågstationer i Indien) men jag brukar bara ha ryggsäcken som vääldigt stor huvudkudde och vända toppfacket in mot väggen. På det sättet har jag rest utan förluster också i rätt rånutsatta områden, men jag har heller aldrig varit utsatt (kanske pga att jag oftast reser munkklädd o det ger respekt + indikerar dåligt med tillgångar vilket stämmer bra).
Ja, jag har levt som sannyasin och studerat den traditionen i Indien under många år.Munkklädd?
Aha! Det var oväntat.Ja, jag har levt som sannyasin och studerat den traditionen i Indien under många år.
Det tycker jag med. Hade aldrig sett det komma innan det väl hände. Fyra månader blev sju år.Aha! Det var oväntat.