Sv: Värden Linklipellets?
Just den jag menade. Så supertack för värdena! Sökte som fasiken efter värdena, men du är bättre på att söka än mig. (Har ingen säck att kika på - än)
Pelletsen är melassfri, och det ska ändå ges uppblött så själva pelletsformatet är ju oviktigt (även om hästen skulle föredra det torrt).
Men varför köpa färdigt, tja jag letar ju som en besatt efter foder med så lite stärkelse och socker som möjligt i - som hästen äter. Rent linfrö eller linfröpellets äter han inte, han gillar INTE det slemmiga. Den här blir det inget slem av, han äter den, och pelletsen gör just att jag kan blöta upp det precis så det faller isär bara (han gillar ju inte blöt mat alls eg). Och det här äter han (fick ju smakprov av snälla 95johsve)
Sen, linklipelletsen är billig, så man sparar inte många ören att ha fler tunnor i stallet och blanda själv. Ens om han ätit. Dessutom skulle jag då behöva stå och koka linfrön och ha mig. Alt är linfröpellets och då blir det dyrare. Så både enklare och billigare faktiskt, men huvudanledningen är - han äter linklipelletsen, men inte ingredienserna var för sig. Räcker för mig, om pelletsarna så skulle kosta 10 kr/kg..