Värde på en häst?

A

Arbogamarre

Jag ska nu äntligen få köpa min underbara foderhäst som jag haft i ca 3 år. :love:
Nu kommer bara prisfrågan och jag tycker det är jätte svårt att ge ett pris. Vi ska komma fram till det tillsammans och jag undrar bara om någon kunnig vet ett ungefärligt värde..

Halvblods valack 10 år. E: Vivaldi Ue: Ciceron
Utbildning ca LA i dressyr, Lb hoppning. Kan säkert mycket mer men där är vi just nu, fina gångarter. Inga placeringar i någon gren.
Ursnäll, pålitlig, inte helt traffiksäker men traffikvan iaf, lite krånglig vid lastning men inga större problem. Kan hanteras av vem som helst. Gentleman.

Vad tror ni? :)

Sv: Värde på en häst?

Tycker att det är jätte svårt med priser och så. Men tycker det låter som någonstans mellan 50-60 000 kanske.

Jag tycker såhär: Har man inga tävlingsmeriter på en häst så drar det ner priset ganska rejält. Om du läser annonser tex här på buke kan du nog bilda dig en uppfattning om vad hästen är värd.

Jag tycker runt 50 000 kr låter rätt vettigt, även om han inte är tävlingsmeriterad. Kanske lite mindre, men inte mycket.

Tack så mycket för de svaren.
Jag hade en känsla av att det låg där någonstans.
Han är värd all världens guld för mig, mycket affektionsvärde :)
Ska nog kunna komma fram till en bra deal vad det lider!

Tack igen! :)

Det blir ju lite knepigt nu när ni inte har satt något pris när du fick han på foder. Jag tycker att det borde vara hästens utbildnignsstatus när du fick honom som ska bestämma priset och inte var han är idag.

Qul att du äntligen får köpa ut honom efter 3 år :banana:

Liknande trådar

Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 808
Ekonomi & Juridik Ett halvblods sto med gråa papper född 02, ca 160 hög o helt ok byggd jätte söt. Lite speciell i hanteringen, kan vara lite bufflig men...
2
Svar
32
· Visningar
4 133
Hästmänniskan Jag har efter månader av letande (gäller Foderhäst) äntligen hittat två som skulle passa där både jag och hästen troligtvis om inget...
Svar
17
· Visningar
1 679
Ekonomi & Juridik Har lite funderingar kring en foderponny. Vill gärna höra era åsikter om detta. Jag lånade ut en ponny till en familj som skulle ha...
Svar
11
· Visningar
2 752
Senast: bambam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II