Vardagsrumsmatta lämplig för kanin?

J

jossananna

Hej! Jag är helt ny här... detta verkar vara ett mycket bra forum! Nu till min (första) fråga:

Jag ska flytta strax o behöver en lämplig matta som fungerar med kanin - har haft en äkta matta framme men den har inte mått så bra av kontakten med kaninen... Dock så behövs matta, det märks att ninen rör sig mer när det finns en stor matta framme, det är underlag som passar små kaninfötter, annars blir det liksom lite för halt och ogästvänligt för den lille.

Det jag söker är alltså en matta som både är snygg och lättrengjord - den ska vara lättdammsugen och helst också tvättbar, men den ska vara en del av inredningen... så att vi får en kompromiss mellan mina egna och ninens behov! :)

Alla förslag välkomnas tacksamt! :-) /Jossananna :)

Sv: Vardagsrumsmatta lämplig för kanin?

Just det - och som allra helst inte är lättuggad eller uppmuntrar til grävande! :D

min kanin ÄLSKADE min lammmatta...

hade det tils hon pissa på den och mamma skulle tvätta den:crazy:

gick som det gick.. är ni på brasan:p

hon brukar "tvätta" min bh-ar;)

(som ligger på golvet:angel: )

Jo visst är det fint när de älskar något i hemmet... men man vill ju att kärleken ska ta sig sansade intryck eller iaf inte lämna bestående men på inredningen. :D

Förslag på matta någon? :)

Oskar har en gångmatta framför buren och intill den har det legat en konstgjord fällvariant (så kallad herdematta). Inte en så väldigt estetisk lösning, och herdemattan var heller inte särskilt funktionell. Visst, Oskar älskar den. Men då luggen är lååång fastnar allt i den, och dammsugaren får kanske med sig 50%. Gångmattan har funkat fint då den ger ett bra underlag med sin korta lugg, men nu ska hela rasket bytas ut. Har hämtat 2 mjuka trasmattor i polyester (är inte så förtjust i plastvarianten) som ska läggas på plats idag. De lär vara lättare att dammsuga än herdemattan, samt snyggare än gångmattan. Hoppas på att den uppskattas av Osk också. Gör den inte det så får jag helt enkelt meddela pappa att de inte föll herrn i smaken, och han får ta med sig något annat från butiken. Haha! :D

Liknande trådar

Övr. Djur Här är svaret jag fick: Lagen gäller för alla!! Men jag har hittat kryphålen :( Hon säger: Föreskrifter är fullt bindande medan...
Svar
5
· Visningar
2 147
Senast: Stollan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama