D
Diana_F84
Jag och min make, mestadels maken har funderat ihop en väldigt rolig och på papperet lönsam idé. Jag tänkte ni kunde komma med synpunkter, har ni sett liknande företagare och skulle ni kunna tänka er att köpa denna tjänst??
Idéen är att ha en 2hästars lastbil och den(min make) hämtar din häst på stallbacken och kör dit du vill. En fast framkörningsavgift och sen miltaxa. Chaffören kan även lasta hästen mot en avgift per påbörjad halvtimme som lastningen tar. Vid väntetid om hästen ska resa tillbaka erbjuds också en fast kostnad per påbörjad halvtimma.
En person per häst åker givetvis med kostnadsfritt och kanske lite fika kan ingå på vägen
Tänkbara kunder är, privatpersoner som köper eller säljer häst, amatörtränare inom trav eller galopp, veterinärbesök (även på jourtid) och de som verksamma inom ridsport(ridskolor, gymnasium och andra företagare).
Chaffören kommer att ha alla tillstånd, ansvarsförsäkring och säkerhetsanordning i splitterny 2hästars hästlastbil. Plats för utrustning och mindre partifoder finns i lastbilen. Även plats för sulky givetvis. Chaffören är hästkunnig och en bra och ostraffad chafför sedan innan.
Vi bollar givetvis med vad det kan tänkas kosta. Som det ser ut nu så kan vi ge ett exempel.
Anna ska ta sin häst från Ronneby till ATG kliniken i Tingsryd men hon har ingen som kan köra åt henne!! Hon bokar då Häst Taxin
Framkörningsavgift = 125kr
Miltaxa: 75kr 3 första milen resterande 55kr per mil
Ronneby Tingsryd tur och retur 11mil = 665kr
Väntetid: 100kr per påbörjad halvtimme: Vid ATG kliniken 1h = 200kr
Anna får betala 990kr + moms (1237,50kr)för denna resan.
Vad tror ni?? Skulle ni kunna tänka er att det finns ett behov av en sådan verksamhet?? Skulle ni anlita en Häst Taxi vid behov?
Vill jättegärna ha en massa input från er!! Skriv skriv skriv
Senast ändrad av en moderator: