Sv: Våran hund haltar.
Ts har viss problematik, ja. Det har framkommit i tidigare trådar, men det är ju inget som någon vinner något på att spekulera i.
Hunden finns, och jag tror ts frågar här för att hon helt enkelt är för osäker på hur hon ska hantera en ömmande tass.
Jag tänker typ rädsla för att göra fel, att skada hunden eller att inte klara av att undersöka den på ett säkert sätt.
Ts - är det din hund, eller familjens? Kan du få hjälp med att kolla hans tassar?
Är det någon mer som sett hältan och påpekat det, som du kanske kan rådfråga eller be om hjälp? (familj, vänner, bekanta - vad som helst)
Att få på honom tratten? Att rådfråga en veterinär eller ta honom till djurklinik?
Om det känns så pass övermäktigt att du inte klarar av det själv - och därför låter bli av rädsla för att göra fel. Det blir inte bra, men just därför så är det ändå bra att du skriver här - och tar ett steg som du faktiskt känner att du klarar av, för att sedan få hjälp vidare.
Ett sjukt djur är nog så jobbigt, att inte veta hur man ska hantera det är ännu värre...och då kan det vara skönt att få andra synvinklar på det hela - från oberoende parter.
Jag tycker det var bra av dig att skriva här som ett första steg, det visar ju att du börjat fundera kring problemet och faktiskt vill göra något, som för vissa kanske är självklart - men för andra finns det kanske hinder som ingen vet något om - som gör det till försvårande omständigheter.
De som försöker göra sig lustiga över dig hoppas jag att du struntar i.
Lycka till!