Våran hund haltar.

annie_cool

Trådstartare
Hejsan våran hund har börjat att halta på vänster framtass vet inte varför men han har mycket,det har ju varit en mycket fuktig höst samt jul mycket vatten. Han älskar att vara i vatten och badar mycket på sommaren så.Så vad tror ni vad de kan vara?

Sv: Våran hund haltar.

Han haltar mest när han inne. Inte så mycket när han är ute.Vi tror att han har eksem. På trampdynorna . han slickar mycket. men vi ska se om det blir värre så år vi väl ta honom till veterinären.

Det låter som en bra idé att ha krage på inne så han inte slickar och så kolla upp honom hos veterinär.

En liten uppdatering. Han haltar inte lika mycket nu. Har nästan slutat.Skönt för hans del.

Hur menar du tror ??? Har ni inte kollat tassarna ordentligt ? Om man tittar, så ser man om där finns sår eller inte som behöver tas om hand...

Delvis kl

Alltså, vad är detta?

Du (TS), skriver en himla massa konstigheter hela tiden. Din häst har tarmvred utan att du märker något särskilt på den, din hund är halt, din häst har ena stunden diarre eller kan inte få ut avföring, din hund har svimningsanfall, du vill avla på honom, du tror han har svamp mm. Din hingst kissar blod, din hund bajsar inne...Du ringer/åker inte till vetrinär förrän du får råd här inne.

Jag skriver bara ??????? på dig ( du påstår att du inte är ett troll, men hur tänker du om dina djur egentligen, inget är ju logiskt och genomtänkt alls?

Senast ändrad:

Jag tror faktiskt inte att ts är ett troll. Det är något annat som brister.
Jag tror inte heller att man behöver ha någon akut oro för hennes djur, ska fall i de fall som det låter helt orealistiska..

Jag är inget troll.. Han hade samma problem i somras . Då åkte till veterinären och fick rådet att krage och att smörja hans tass med nån form av savla.

Delvis kl

Alltså, vad är detta?

Du (TS), skriver en himla massa konstigheter hela tiden. Din häst har tarmvred utan att du märker något särskilt på den, din hund är halt, din häst har ena stunden diarre eller kan inte få ut avföring, din hund har svimningsanfall, du vill avla på honom, du tror han har svamp mm. Din hingst kissar blod, din hund bajsar inne...Du ringer/åker inte till vetrinär förrän du får råd här inne.

Jag skriver bara ??????? på dig ( du påstår att du inte är ett troll, men hur tänker du om dina djur egentligen, inget är ju logiskt och genomtänkt alls?
TS är "inte som andra" helt enkelt.
Tror inte man ska det som skrivs på så stort allvar. Tidigare har det ju visat sig att aktuell häst var av trä. ;)

Ts har viss problematik, ja. Det har framkommit i tidigare trådar, men det är ju inget som någon vinner något på att spekulera i.
Hunden finns, och jag tror ts frågar här för att hon helt enkelt är för osäker på hur hon ska hantera en ömmande tass.
Jag tänker typ rädsla för att göra fel, att skada hunden eller att inte klara av att undersöka den på ett säkert sätt.

Ts - är det din hund, eller familjens? Kan du få hjälp med att kolla hans tassar?
Är det någon mer som sett hältan och påpekat det, som du kanske kan rådfråga eller be om hjälp? (familj, vänner, bekanta - vad som helst)
Att få på honom tratten? Att rådfråga en veterinär eller ta honom till djurklinik?
Om det känns så pass övermäktigt att du inte klarar av det själv - och därför låter bli av rädsla för att göra fel. Det blir inte bra, men just därför så är det ändå bra att du skriver här - och tar ett steg som du faktiskt känner att du klarar av, för att sedan få hjälp vidare.
Ett sjukt djur är nog så jobbigt, att inte veta hur man ska hantera det är ännu värre...och då kan det vara skönt att få andra synvinklar på det hela - från oberoende parter.
Jag tycker det var bra av dig att skriva här som ett första steg, det visar ju att du börjat fundera kring problemet och faktiskt vill göra något, som för vissa kanske är självklart - men för andra finns det kanske hinder som ingen vet något om - som gör det till försvårande omständigheter.

De som försöker göra sig lustiga över dig hoppas jag att du struntar i.

Lycka till! :)

De är familjens hund. De är mest mamma och Mikael (min platspappa) som har hand om honom men jag hjälper till att vara hundvakt samt att gå ut med honom.Han är mycket känslig liten herre han gillar inte när han ska känna på hans tassar då kan han gny till kan gillar inte när man ska klippa hans klor.

det har han alltid varit sen han var valp.

Jag är 24 år. plus har haft det mycket svårt under åren. På grund av att min pappa dog för 4 år sen De flesta vet avd som har hänt med honom men kan skriva det igen om nån skulle ha glömt det.kan skriva det i Ungdom .

Attjo som våran hund heter är en lagotto på 6 år. Har haft honom sen ha var valp. Han är mycket söt,

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
433
Senast: Redfox
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 101
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: igbest
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka