Vara gravid, men ändå få mens...?

A

Anonymakatten

Jag trodde att jag var gravid (trots negativa graviditetstester, men eftersom BIM är idag, så inget konstigt med det). Men nu har jag fått mens.

Jag har hört att det inte är helt ovanligt, men ska det vara någon skillnad på mensen, eller kan den vara "precis som vanligt" och man ändå visar sig vara gravid sen?

:confused:

Och det måste väl vara vanligare att mensen uteblir, än att den fortsätter som om inget hade hänt, eller?

Sv: Vara gravid, men ändå få mens...?

Det är nog så att du inte är gravid. Negativa graviditetstest och mens på beräknat datum vore osannolikt att du är gravid

Visst, det kan vara så. Och att man inte får ett plus innan BIM är väl inte konstigt?

Men det jag mest undrade var om det skulle kunna vara normalt?

Visst är det möjligt med mens och ändå vara gravid, för det hände mig... Neg g-test och dan efter kom mensen... Tänkte inte mer på det förrän 10 dar senare då nåt kändes annorlunda. Tog ett test till och det var så positivt det kunde bli!! Mensen var precis som vanligt. Nästa gång det var dags för mens så kom den dock inte. Så vänta du några dar och testa igen.

Jag hade blödning vid förväntad mens de första ca 15 veckorna som gravid, det var dock inte alls som när jag har riktig mens :)

Jag hade normal mens och var helt ovetande om senaste graviditeten i 3 månader. Jag tog ett test när byxorna inte längre gick att stänga trots att sambon hävdade att jag nog hade ätit rätt mycket vid jul....:o:D

Att ha regelbunden mens utan konstiga mellanblödningar genom en hel graviditet på 9 månader måste väl ändå vara så ovanligt! Att dessutom graviditeten inte syns på gravtest...

Jag var gravid (utomkvedshavandeskap) i 10 veckor och hade "mens" men det var ju mer mellanblödningar i princip hela tiden. Fattade inte alls att jag var gravid då..

Det är en känsla jag har bara. Jag har varit skengravid MÅNGA gånger tidigare, men den här gången fick jag en speciell känsla, och efter "befruktningen" så fick jag känslan av att "nu fungerade det". Såklart behöver inte det stämma...

Det låter rätt osannolikt med både normal mens på rätt datum och negativt test. Jag hade nog litat mer på det än på en känsla, speciellt med tanke på att du trott fel många gånger innan.

Ibland kan man ju inbilla sig saker bara för man så hemskt gärna vill att det ska vara så..

En äggledare mindre...fattade ingenting förrän den sprack och det började göra hiskeligt ont.

Det är inte "normal mens" för mig, det är ungefär hälften i mängd. Det är därför jag reagerar också.

Det är ju bara att ta ett test. Eftersom du har passerat BIM borde det med stor säkerhet visa rätt resultat

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 051
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 749
Senast: starcraft
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 093
Senast: Lyan
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka