Vara ensam??

F

fRiida

Efter hur länge kan man börja lämna valpen ensam?
hur länge ska man börja med?

jag vet att en hund aldrig får vara ensam längre än 8 timmar. men jag har hört att det är bra att börja träna den korta stunder.

men hur länge dröjer det innan den kan va ensam några timmar?

Sv: Vara ensam??

Hur lång tid det tar beror på hur mycket du tränar och hur bra träningen går.

Gör precis som du sa, börja med korta stunder. Du kan börja med att bara gå till ett annat rum och vara borta några sekunder. Lär valpen att det inte är något konstigt med att du försvinner, du är ju snart tillbaka.

Sen hoppas jag att du inte tänker lämna den 8 timmar varje dag. :)

Sv: Vara ensam??

okej, ja de hade jag tänkt göra.

nej, den kommer aldrig va ensam åtta timmar nån gång eftersom min kille alltid är hemma och är bonde. dessutom har vi passat in allt så den inte blir själv. så det är ingen risk :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
391
Övr. Hund Lite frågor om ensamhetsträning/upplägg :) Jag tänkte hur många timmar din hund i snitt är ensam på en vecka? Är den ensam eller med...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 527
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka