Våra blivande dressyrhästar

Han föddes samma dag som Don Primero dog och är en fuxfärgad kopia. Känns lite som ett mirakel då han låg fel och hade det inte varit för att vår granne sprang riktigt fort, han var ute på en löprunda när jag i panik ringde, och var så stark och skicklig så hade han inte levt idag utan dött samma dag som sin far. Så han fick namnet Gabriel efter ängeln Gabriel samt för att "hylla" sin mamma Gabrielle. Sen går han under smeknamnet Bosse då det är vad grannen heter.
Inte Sveriges modernaste eller vackraste häst utan lite lågställd och kortbent som sin far men med massor av personlighet och ett hjärta av guld. :love: men om han liknar sin far på fler sätt så kanske han kan gå svår dressyr ändå:)

Han föddes samma dag som Don Primero dog och är en fuxfärgad kopia. Känns lite som ett mirakel då han låg fel och hade det inte varit för att vår granne sprang riktigt fort, han var ute på en löprunda när jag i panik ringde, och var så stark och skicklig så hade han inte levt idag utan dött samma dag som sin far. Så han fick namnet Gabriel efter ängeln Gabriel samt för att "hylla" sin mamma Gabrielle. Sen går han under smeknamnet Bosse då det är vad grannen heter.
Inte Sveriges modernaste eller vackraste häst utan lite lågställd och kortbent som sin far men med massor av personlighet och ett hjärta av guld. :love: men om han liknar sin far på fler sätt så kanske han kan gå svår dressyr ändå:)
Tja, jag nöjer mig med StGeorg... :-)

Tog lite nya bilder på KB i veckan. Ursäkta bildbomb :angel:
CSC_0455_zpsb92ccfe0.jpg

CSC_0456_zps633ccbc4.jpg

DSC_0243_zpse1da73e3.jpg

CSC_0453_zpsef781d5c.jpg

CSC_0454_zps9c921a1c.jpg

CSC_0446_zps2eed222e.jpg

CSC_0447_zps57a32c97.jpg

Ny bild på min Hollie :)
Senaste veckan har vi löshoppat för första gången bebishöjd och tömkört en gång, stallar in henne i sep och då påbörjar vi inridningen. Sedan följer vintervilan efter det ska hon matchas inför treårs är tanken.

10552624_10152287798411344_5293490018086832548_n.jpg

Nu har vi vilat färdigt och har kommit igång med ridningen igen. Lite små kaxig och frågasättande tills han backade in i ett hinder som brakade i backen med en smäll. Lillfjant blev Jätterädd och slutade kaxa omedelbart bums.
Galoppfattningarna sitter och han fattar riktigt bra för skänkeln nu, yeah:)
Han har vuxit en del i sommar och baken är högre igen så det blir ett höghus till häst. Tyvärr så har han magrat av under betet trots att jag stödfodrat men dom står på stall nu så han går nog upp snart igen.

Dåliga mobilbilder
DSC_0298_zpsaj90hwd1.jpg

DSC_0300_zpsxae6hf7y.jpg

Brukar kika in här ibland för att titta på era fina unga hästar. :D Snart är jag också (förhoppningsvis) ägare till en unghäst. Då mitt sto tyvärr skadade sig på senaste hoppträningen kommer hon tyvärr aldrig bli ridbar igen :/ Älskar denna fina häst! Jag fick nys om att en av hennes avkommor var till salu, då blev jag så lycklig. Jag har suktat efter denna häst i 2 år nu. Hon är född 2011. Reggad som okänd då pappan ej är godkänd, men mamman heter Justica.

Min lillfjant har fått ärva brorsans tävlings träns. Något för stort men snygg blev han ändå:love:
DSC_0360_zpszx2sauph.jpg

Vi kom igång så bra efter sommarbetet. Men men fjant blev varm och gallig i ena bakkotan. Vila i 2 veckor. Nu skulle vi igång, ja då åker jag på en luftvägsinf. Blä.
Nåja, rätt tid att vara sjuk och ligga i soffan när det är vm dressyr morgon till kväll.

Min lillfjant har fått ärva brorsans tävlings träns. Något för stort men snygg blev han ändå:love:
DSC_0360_zpszx2sauph.jpg

Vi kom igång så bra efter sommarbetet. Men men fjant blev varm och gallig i ena bakkotan. Vila i 2 veckor. Nu skulle vi igång, ja då åker jag på en luftvägsinf. Blä.
Nåja, rätt tid att vara sjuk och ligga i soffan när det är vm dressyr morgon till kväll.

Tråkigt att han blev gallig, hoppas det inte kommer ställa till problem i framtiden! Men du valde verkligen rätt tidpunkt för att bli sjuk! ;-) Krya på dig!

Jag travade igår för första gången på Mysen, han gick och tryckte lite och fjantade lite för en hinderbod vi har vid sidan av banan men i övrigt gick det jätte bra och även om jag var snustorr i munnen så kunde jag ändå driva igenom min vilja att gå fram till den läskiga boden så det kändes som ett stort framsteg.. :-D
Jag har en fundering bara, hur länge höll du på med att longera din innan uppsittning? När vågar man börja hoppa upp direkt? Hur har du gjort?

@super skönt att det funkar med ridningen igen. Nu blir det nog bara bättre och bättre med regelbunden ridning:)
Jag longerar ff en stund innan ridning. Han kan vara lite spänd innan annars. Men det händer allt mer sällan att han spänner sig så planen är att kunna sitta upp direkt snart.

Att han var gallig berodde nog på att han busat i hagen, hade ett sår på det benet . Hoppas jag iaf:o

@Vimsan vad trevligt det ser ut! Han har verkligen vuxit till sig den grå och håller sig på mattan, fin! :)

KL.
Min 2åring mäter fortfarande 167-168 cm (olika underlag) och har alltså inte vuxit på höjden alls över sommaren! *jippi* :bow:

Hon lär ju garanterat växa mera men kanske tar det liiiiite lugnare.

Såhär ser fröken ut idag! Jag rider in henne själv tänkte jag, men har nu ordnat med proffs som får visa henne på treårs till våren, så den nervösa matten kan sitta på läktaren och vara ur vägen :nailbiting:

@Vimsan vad trevligt det ser ut! Han har verkligen vuxit till sig den grå och håller sig på mattan, fin! :)

KL.
Min 2åring mäter fortfarande 167-168 cm (olika underlag) och har alltså inte vuxit på höjden alls över sommaren! *jippi* :bow:

Hon lär ju garanterat växa mera men kanske tar det liiiiite lugnare.

Såhär ser fröken ut idag! Jag rider in henne själv tänkte jag, men har nu ordnat med proffs som får visa henne på treårs till våren, så den nervösa matten kan sitta på läktaren och vara ur vägen :nailbiting:

Tack! Han blir bara bättre och trevligare för varje vecka :love:

Så fin hon är! Bra upplägg med treårs :up:

Min har varit på sin tredje hoppträning och den här gången tyckte han det var superkul.

(inte jag som rider)
10639735_497353053701252_5120587209180175672_n.jpg

10686961_497353060367918_8737912625128700302_n.jpg

10592729_497353123701245_721553460633533868_n.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar