Var vill era katter ligga?

Sv: Var vill era katter ligga?

Min ena föredrar att ligga ovanpå mikron, allrahelst när den är igång :crazy:

Den andra har två favoritställen: ihopkurad på den hårda, obekväma barstolen i trä, och på/i resväskor. När mamma var och hälsade på sist så hann hon knappt ställa ner väskan på golvet förrän katten var där och gjorde det bekvämt för sig. :p
Och sen blir han jättesur om man flyttar på honom :D

Honkatten vill ligga på stereon i fönstret och spana ut på gården, eller i den lilla gungan i klätterställningen.
Hankatten äger verkligen soffan, människor får vara där om de låter han ligga tryckt mot de och stjäla värme.
Gamla katten ägde två lådor inne i en garderob, hans trygga gömställe.
Fast matte är ju alltid en favorit, varm och go att ligga på.

Jag har en bild min dotter tagit som jag tyvärr inte vet hur man sätter in här; Jag har somnat på soffan PÅ mig sover 3 vuxna katter och en hund :eek: Liiite obekvämt ;)

Blenda ligger ofta i min säng, fast på nätterna får hon inte ligga där utan ligger i sin korg på kökssoffan. När elementen är varma ligger hon gärna på den uppvärmda stenskivan ovanför.

Min gamla katt låg UNDER kaminen när vi eldade!

Här sover min ena katt

IM000308.jpg

I sängen, helst på mig om det går..snuttepluttan :love:

Min ligger på mitt hår på kudden när jag sover, ligger o kurrar o trampar med framtassarna i håret :p

min katt sover mest i sängen eller i en papperspåse på golvet.. men nästa vecka har han säkert nått nytt ställe

lakrits skrev:
Här sover min ena katt

IM000308.jpg

åå det är inte bara min som sover i handfatet... :) Den andra brukar ligga i badkaret lite på kanten där det sluttar. Hmm mina verkar gilla sluttande underlag ..... ;)

Nalas nuvarande favoriter:
Klösträdet i sovrummet, i "hängmattan", där sover hon på nätterna.
På en kudde på frysboxen i köket, utsikten över parkeringen är väl fin eller nåt :D
På akvariet, varmt och skönt!!!

Tipex favoriter:
Klösträdet i sovrummet, passar på när Nala ligger i köket.
I någon av sambons eller min datastol
I sin Bia-bädd under elementsängen vid elementet i sovrummet :angel: KOJA!! :)

Min katts favoritställe är inne i soffan på en kudde i baren. Det är hennes egna hörna och där vet hon att hon får lugn och ro. Plats nummer två är i trappen och så spanar hon ut genom våra verandadörrar...

När jag och sambon köpte hus så var det meningen att vi skulle skaffa 2 katter ifrån ett katthem här i närheten men så blev det inte... ;)
Utan familjen som bodde här innan hade en stort lurvigt kattmonster som VÄGRADE flytta ifrån huset och oss :angel:
Men det gör inget för det är en tokrolig prick!

Han sover..i sängen och helst på kudden, på stolsdynorna, på bordet, i soffan och på soffryggstödet, på byrån, i badrummet på duschgolvet, på tangentbordet och vad som passar för dagen!

De är underbara små liv eller hur... :)

Domino gillar att ligga på hårda platser på dagarna och gärna i solen. Bokhyllan, golvet, bordet. Men på natten sover han brevid mig i sängen.

Nova gillar mjuka gosiga platser. Favoriten är att ligga på en fleecefilt på elementet i sovrummet eller i sängen. Ligger gärna i knäet när man tittar på tv. En annan favorit är att ligga på dataskärmen, där är det varmt.

Våra kära katter ligger där de får plats. Alltså överallt. Men väldigt sällan i skinnsoffan om det nu inte ligger någon mysig filt där förstås. Smula hon klämmer sig gärna i under saker typ täcken och filtar. Så man får vara lite försiktigt när man lägger sig i sängen om den är obäddad för då finns det garanterat en katt där som an inte ser.

Ena katten sover antingen i min säng, på fönsterbrädan (ovanför elementet, såå gosigt), på golvet vid elementet eller på ryggstödet på soffan.

Den andra katten hittar man alltsomoftast i antingen transportburen, min säng, vid ena armstödet på soffan, i barnvagnen eller i mitt knä när jag sitter vid datorn (som nu :love: ).

Förra katten hittade jag sovandes i handfatet hela tiden, han drack dessutom enbart ur kranen :crazy: Om nätterna sov han i fotänden av min säng, han vägrade ligga och gosa! Om jag lyfte honom närmare ett mera klappvänligt avstånd så blev han förbannad och bet mig i armen.

Jag har två katter.
Pepsi (han på bilden) är den som ligger på de mest konsigaste ställena.
Handfatet, tvättmaskinen, en liten, liten picknick korg osv.
Till saken hör att han har norsk skogskatt i sig så han är inte så liten heller men kommer plats på de mest konstigaste ställena.

Hej!
Mina kisar två norska skogkatter och en bonkatt ligger nästan alltid vi elementet el en fotpall de vill aldrig ligga i skinnsoffan om det inte är på en filt.
MVH Linnea

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
971
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
536
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Katten kom med en liten klösmöbel. Hon använder faktiskt den för att klösa klorna på, men hon utnyttjar inte den särskilt mycket, jag...
Svar
19
· Visningar
781
Senast: Bison
·
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka