Var vill era katter ligga?

YorkWann

Trådstartare
Min vill ha hårda material :crazy: Ligger gärna på golvet, under sängen eller ovanpå pianot. Ibland i soffan, men det är ju skinn och inte heller särskilt mjukt.
Trodde katter ville ha det "gosigt". :crazy: :D

Sv: Var vill era katter ligga?

I badrummet har vi ett trådbackstorn med handdukar i. Överst på det, ligger de gärna!! Särskilt när vi har kläder liggande där som inte är redo för tvätten än, som man bara lagt där över natten... :devil: :p

Den ena älskar att sova uppe på hatthyllan!! Så där har jag lagt en fleecepläd och en gammal halsduk på resten av hyllan till henne!! Så den undre är hatthylla och den övre är numera katthylla :love: !!

Soffan gillar de med. Särskilt när vi inte vikt ihop pläden efter oss!! :love: Medan man håller på med saker i köket så tycker de om att ligga mitt på köksbordet... Men det tillåts ju inte, egentligen... :angel:

Mina båda katter ligger överallt! I skinnsoffan, kökssoffan, sängen och på golvet. Jag tror att det kanske hänger lite på hur varma dom är, min katt ligger ibland i min säng när jag går och lägger mig men efter ett tag går hon ner på golvet o lägger sig under fåtöljen.

Mina katter sover högst upp på bokhyllan, bakom blommorna på bordet, i soffan, på golvet, i sina sovlådor eller i klätterträdet. Alla ställen är verkligen inte bekväma och de verkar föredra golvet framför sängen ;)

Min hane föredrar att sova i sängen.. Bäbis brukar sova på nån av hundarna... och i kaninburen ihop med kaninen :crazy:

Mina missar ligger ofta i huset på klösträdet eller i sängen under täcket.. Eller soffan...
Å så är juh elementbädden en hit:p

Mina två ligger helst i duschen... med vattnet rinnande runt dem :p

eller i handfatet. (Börjar tro att hon lurade mig när hon sa att de var katter!!! De är säkert TVÄTTBJÖRNAR!! ;) )

Varje gång någon går förbi badrummet SKRIKER de att man ska sätta igång duschen åt dem!!

Annars ligger den ena gärna på mattan i badrummet, eller i plastkassar, eller inlindad i duschdraperiet, uppepå toalocket! *S*

Den andra ligger helst nästan inne i min mun och slickar mig i ansiktet :) *spottar långa röda hår*

Senast ändrad av en moderator:

Hej

Mina katter väljer platser efter väder. Nu när det varit kallt ute så har jag haft fem i sängen, en i garderoben och en i en låda i källaren.
Dom brukar dock sprida ut sig bättre då det är varmt ute(dvs även lite varmare inne på natten).

Burre sover i sängen. hvis jeg ikke liker det,kan jeg jo bare legge meg på golvet :D

pojkvännen har studerat sina katter. de verkar vilja ligga på något som har så lik färg som de själva som möjligt.
min katt lägger sig nog lite överallt. ingen speciell plats sådär, helst där alla andra är bara.

Min katt vill absolut ligga i min garderob, i underklädeslådan :o
Är dörren stängd blir han jättesur och sitter utanför och skriker, så han får väl sova där då. Trots att man inte känner sig speciellt sexig när ens underkläder är allderles ludna :crazy:

I säng och soffa, ibland i klätterträdet, ofta pianopallen och pianot. Mer besvärliga ställen är väl skåp och garderoben, dom blir inte glada om man stänger in dom, på tangentbordet och det här är väl inte besvärligt men lite underligt, på marmorfönsterbrädan. Där är det kallt!

Våra katter ligger lite överallt, i sängarna, i soffan/fåtöljen, på katträdet, på golvet, under kaminen (om de kommer utifrån o det är jättekallt ute!), framför kaminen, på skrivbordet, framför ytterdörren (om de vill ut...), på skohyllan, i garderoberna, på köksbordet (suck), under sängen.... Ja, hela huset... :smirk: Och lite här o var ute, en kan halvsitta/ligga i träden o kika runt rätt länge... :D
Absoluta favoritplatserna:
Morris; På mitt skrivbord, speciellt när jag ska plugga! Och han lägger sig gärna på böckerna eller knuffar ner dem för att få mer plats åt sig själv... :crazy:
Musse; Var som helst, bara det är ute. Fast helst knalla omkring. Han är galen i att vara ute, är bara inne o dricker vatten o käkar lite. Fast sover nästan nätterna igenom i lillgrabbens säng. :smirk:
Måns; Sova? Vila? Nee.... ligger bara på rygg överallt (mest golvet) o ser busig ut... :D

På nätterna ligger de på varsin sida om mig i sängen! :love: På dagarna ligger de helst i klätterträdet, i garderoben där jag har handdukar eller på mattan i hallen, där de har full koll på vad som händer!

lite olika men favoritställena är

*i sin korg på en kökssoffa
*i min fotände på sängen
*läääängst upp på gaveln på en uppställd långsoffa vi har i ett träningsrum. Han ligger nästan upp vid taket
*på en datastol som står tom när jag sitter vid datorn

ute vill han helst ligga på spånbalen jag har till mina kaniner som har en matta som "lock"

eller på höbalarna som är täckt av pressening, kryper in och myyyser

persern sover gärna på fönsterbläcken eller i ungarnas våningsäng(högs upp)
skogisen sover gärna på fågelburen eller terrariumet(han gillar att reta fåglarna)

Sture ligger gärna på köksbordet och tittar ut genom fönstret, i Morris (hundens) korg, i mitt drängaskåp där jag har hästkläderna, på soffryggen, på Morris eller utsräckt på golvet.

Sen får han inte sova i sovrummet längre eftersom han försöker kväva mig alltid genom att lägga sig på mitt huvud.

Vår katt ligger på alla möjliga ställen, på marsvinsburen (ibland sovande och ibland spanande, men marsvinen har slutat att bry sig), på sitt klätterträd, i soffor och sängar, men favvoplatsen verkar vara i hallen, bland skorna. Jag förmodar att elementet värmer skönt.
Stallkatterna ligger oftast i halmbalen. Vi har storbalar med halm som rullas in i stallet en i taget och där gör de en grop och ligger i en stor hög.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
971
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
536
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Katten kom med en liten klösmöbel. Hon använder faktiskt den för att klösa klorna på, men hon utnyttjar inte den särskilt mycket, jag...
Svar
19
· Visningar
781
Senast: Bison
·
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka