Var vaccinerar man??

M

Mi_L

Kanske en jättekorkad fråga, men jag har aldrig haft egen häst förut...var på hästen vaccinerar man?? Finns det nåt vaccin mot det mesta eller tar man flera sprutor? Vore jättetacksam för svar....lite oviss...

Sv: Var vaccinerar man??

veterinären sätter sprutan i halsmuskeln, det finns ett område som brukar vara "säkert"
Vanligast är att man vaccinerar mot stelkramp och hästinfluensa. Det finns även vaccinationer mot botulism etc.
Stelkramp och hästinfluensa finns som kombinationsvaccin och då behövs bara den sprutan. Men ring och hör med din hästveterinär om att lägga upp ett vaccinationsschema!

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 052
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 965
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
864
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 146
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel