Det jag söker är lite hjälp 1-3 ggr/vecka. Hjälpen ska bestå i att mocka, väga upp foder och motionera hästen, på i stort sett valfritt sätt. Samtidigt ska man ju visitera hästen såklart och ibland några små extra grejer om hästen t.ex. är skadat eller dylikt. Mitt hopp är att hitta en som älskar hästen och tycker det är roligt att hålla på med honom och utvecklas ihop med honom precis som jag tycker och som vill stanna flera år, så att man kan lära känna varandra och hitta en man kan lita på.
Jag förstår dock inte att detta ska vara så svårt att hitta
Så om någon här har tips tar jag tacksamt emot.
Dom "kraven"/förväntningarna jag har är att han/hon är engagerat i hur hästen mår och tar ansvar, när h*n har hand om honom. Hästen är i behov av att motioneras mycket för att inte få fång och jag förväntar mig därför att man rider, när man är där om inte något kommer i vägen någon enstaka gång så klart. Själv rider jag i ur och skur ch mörker och tycker därför att jag kan förvänta mig det av en medryttare också - eller har jag fel?
Bil är en nödvändighet för att ta sig till stallet, vilket tyvärr kanske kan vara ett probelm för vissa.
Annars erbjudar jag en stabil D-ponny, som inte är en direkt nybörjarhäst, men som inte heller är svår om man har lite vana. Man får rida ut, hoppa, träna NH, träna AR you name it. Man får träna för tränare om man vill, men betala själv. Det finns fint stall, med sällskap och ridbana och fina ridvägar.