Var tog Common Sense vägen?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Viper
  • Startdatum Startdatum
V

Viper

Som frågan lyder var tog han vägen efter bruksprovet i våras? Jag har en avkomma efter honom som jag är mer än nöjd med och jag har även sett andra Common Sense avkommor som ser riktigt fina ut!
Jag har sökt tävlings resultat men jag hittar ej några är det någon här som vet vad han gör nu? Jag hoppas verkligen inte dem har kastrerat denna fina hingst!

Sv: Var tog Common Sense vägen?

Common Sense har tävlat efter bruksprovet, dock endast lokalt 1 m eftersom han bara är 4. Har inte startat överdrivet mycket eftersom han klarade kvalen snabbt.

Han gick också kvalitetstävlan med fina resultat, 898 exteriört, 9899 gång, 99 hoppning. Placerad 3a i hoppning och 2a i gångarter. Kvalad till championatet i båda dicipliner. Bytte dock ryttare precis innan så startade inte där. Men planen är att han skall visas igen i år.

Med tanke på de resultat både han själv och hans föl har haft i år så har jag svårt att se hur de inte skulle godkänna honom... :grin:

Åhh tack för ditt snabba svart! Vad roligt att höra att det gått bra och han bytt ryttare:)

Vsg ;)
Jobbade med CS (eller Sento som vi kallade honom) i somras, men sedan flyttade han ju tyvärr :angel: Men en fantastiskt fin hingst iaf :love:

Nu har du ju redan fått inside-tips, men jag tänkte svara lite ändå. Han blev ju godkänd som treåring och stod då på Flyinge under betäckningssäsongen. Som fyraåring gick han vid bruksprovet vidare till fas II, där han föll ur mestadels eftersom testryttarna inte riktigt gillade markarbetet på honom.

Såvitt jag har hört är tanken att han ska visas igen som femåring, och jag är ganska övertygad om att han då kommer bli godkänd igen med tanke på hur bra hans första fölomgång visade sig vara (bl.a. riksfölsvinnare). Han kommer förhoppningsvis också var ännu bättre matchad till våren än vad han var i våras. Det är trots allt en mycket, mycket svår uppgift att matcha en hingst på rätt sätt till ett bruksprov. Mao menar jag inte på något sätt att hans tidigare ryttare gjort ett dåligt jobb.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 137
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: malumbub
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 820
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka