Var ställa bilen längst E4N/Stockholm?

MissFideli

Trådstartare
Mina föräldrar bor i Sundbyberg, jag bor i Vallentuna. Vi åker ofta ihop till Arboga, men ingen av oss bor ju längs den andras väg. Förra året fanns plats på alla infartsparkeringar, men nu är det ju lite slut med det.

Så var kan man ställa bilen över dagen? De åker E4 och Stäketleden, så i krokarna av där vore bra. Kostnad, inga problem.

Nån som kan området och har tips?
 
Min spontana tanke var Sollentuna golfklubb. Jag tror inte att det är parkeringsreglerat, men inte helt säker.
 
Blir lite förvirrad när du skriver E4N, men utgår från att du menar E18.
Nu vet jag inte om ni brukar åka bil eller tåg till Arboga, men helt fel är väl inte Sundbyberg på vägen om man startar i Vallentuna? Antingen svänga förbi och sedan fortsätta på E18 eller att de som bor i Sundbyberg tar tåget till t ex Bålsta och du hämtar dem där? Vid Bålsta station finns det annars en stor parkering, men man måste nog vara ganska tidigt där för att få plats. De som bor i Sundbyberg skulle annars kunna ta pendeln/tunnelbanan till lämplig station norrut om du tycker att det blir för mycket omväg till Sumpan, Helenelund eller Kista t ex.
/annan Vallentunabo som ibland parkerat i Bålsta och tagit tåget mot sydväst.
 
Mina föräldrar bor i Sundbyberg, jag bor i Vallentuna. Vi åker ofta ihop till Arboga, men ingen av oss bor ju längs den andras väg. Förra året fanns plats på alla infartsparkeringar, men nu är det ju lite slut med det.

Så var kan man ställa bilen över dagen? De åker E4 och Stäketleden, så i krokarna av där vore bra. Kostnad, inga problem.

Nån som kan området och har tips?
Är det verkligen en så stor omväg om du tar bilen till Sumpan och parkerar där? Eller åker kollektivt till Upplands Väsby för upphämtning.
 
Blir lite förvirrad när du skriver E4N, men utgår från att du menar E18.
Nu vet jag inte om ni brukar åka bil eller tåg till Arboga, men helt fel är väl inte Sundbyberg på vägen om man startar i Vallentuna? Antingen svänga förbi och sedan fortsätta på E18 eller att de som bor i Sundbyberg tar tåget till t ex Bålsta och du hämtar dem där? Vid Bålsta station finns det annars en stor parkering, men man måste nog vara ganska tidigt där för att få plats. De som bor i Sundbyberg skulle annars kunna ta pendeln/tunnelbanan till lämplig station norrut om du tycker att det blir för mycket omväg till Sumpan, Helenelund eller Kista t ex.
/annan Vallentunabo som ibland parkerat i Bålsta och tagit tåget mot sydväst.
E4 Norrut ;)
 
Är det verkligen en så stor omväg om du tar bilen till Sumpan och parkerar där? Eller åker kollektivt till Upplands Väsby för upphämtning.

3 mil t.o.r. Det är tiden det handlar om och att åka kollektivt är inte ett alternativ eftersom jag bor på landet med relativt sparsam kollektivtrafik.
 
Blir lite förvirrad när du skriver E4N, men utgår från att du menar E18.
Nu vet jag inte om ni brukar åka bil eller tåg till Arboga, men helt fel är väl inte Sundbyberg på vägen om man startar i Vallentuna? Antingen svänga förbi och sedan fortsätta på E18 eller att de som bor i Sundbyberg tar tåget till t ex Bålsta och du hämtar dem där? Vid Bålsta station finns det annars en stor parkering, men man måste nog vara ganska tidigt där för att få plats. De som bor i Sundbyberg skulle annars kunna ta pendeln/tunnelbanan till lämplig station norrut om du tycker att det blir för mycket omväg till Sumpan, Helenelund eller Kista t ex.
/annan Vallentunabo som ibland parkerat i Bålsta och tagit tåget mot sydväst.

Det är bil det handlar om, därav frågan om bilplats. Det blir ca 3 mils omväg.
 
Mina föräldrar bor i Sundbyberg, jag bor i Vallentuna. Vi åker ofta ihop till Arboga, men ingen av oss bor ju längs den andras väg. Förra året fanns plats på alla infartsparkeringar, men nu är det ju lite slut med det.

Så var kan man ställa bilen över dagen? De åker E4 och Stäketleden, så i krokarna av där vore bra. Kostnad, inga problem.

Nån som kan området och har tips?
Grindslanten golfklubb bör ju ha rum den här tiden på året framför allt. Går säkert att få stå där om du ringer och kollar.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 321
Senast: Magiana
·
Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 515
Senast: ptr
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 616
Senast: Fille
·
Hästhantering Hur trafiktränar man en unghäst ensam ??........ja det är min fråga. Har två hästar på gården, det äldre stoet kan inte ridas...
Svar
17
· Visningar
1 917

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp