Var spåra i Västerort?

Gabbi

Trådstartare
Jag hittar inga jättebra ställen att lägga längre spår i västra delarna av Stockholm, och när jag väl hittar det finns det sällan bra ställen att parkera bilen på i närheten.

Jag vill ha äng eller gles skog, helst inte där ALLA skolor kör friluftsaktiviteter, och jag vill ha en hyfsat avskild parkering där man kan lämna bil och hund med bakluckan öppen ett tag.

Några förslag?

Sv: Var spåra i Västerort?

Har du varit ute i Lövsta något? Där finns en del ängar/skogspartier som borde lämpa sig. När jag kör dit brukar det vara relativt öde, förutom precis runt golfbanan förstås.

Finns lite olika ställen att parkera på, och några olika vägar att köra på. Har inte varit där på ett tag nu, men ska upp till Sthlm i helgen igen och då lär jag köra ut dit med hundarna igen, så då kan jag kolla upp det lite närmare om du vill.

I övrigt kommer jag inte på något som passar för just spår i Västerort, det brukar krylla av folk överallt annars..

Lövsta var intressant. Jag har inte undersökt spårmöjligheterna där, faktiskt inte ens tänkt tanken. Du får gärna kolla om du ska ditåt.

Ibland spårar jag på ängen vid Kärsögården, där de kastar freesbee. Det gäller bara att vara där när de INTE kastar freesbee. Där finns det ju parkering nära.

Jag ska absolut kolla upp det åt dig :) Kör ut dit i veckan som kommer, så mina hundar får gå i lite intressanta miljöer.. Dom tröttnar rätt fort på betongen och asfalten som finns där mamma bor, så jag brukar åka iväg ofta för att dom ska få lite "hemmamiljö" och springa omkring. Min kompis känner till alla vägar, ängar och parkeringar där, så jag ska fråga henne om tips.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 215
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 465
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Har sökt på aktivering i forumet men får mest bara upp trådar med ”bruksaktivering”. Och det passar verkligen inte mig och min lilltös...
Svar
16
· Visningar
1 385
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras Nu är det drygt ett år sedan min finvoffa gick bort, 13,5 år gammal. Det är inte dags att skaffa ny hund riktigt än, utan vi har sagt...
2
Svar
27
· Visningar
3 710
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka