Ninjakatten
Trådstartare
Vi går här hemma i flytt-tankar, kanske om sisådär ett år. Vi diskuterar i alla fall saken, och jag ser det som troligt att det kommer att hända. Därför skulle jag vilja ha era synpunkter/tips på ställen i Sverige som eventuellt passar in på mina önskemål! Kanske är just eran kommun riktigt fantastisk, och det kanske finns risk att jag missar den om ni inte tipsar mig!
Drömstället:
- Skog. Mycket skog att rida i som gör att det känns som ute i skogen och inte i utkanten av en stad.
- Lite kullar också, inte alldeles slätt.
- Sjöar är ju fint...
- Eget hus med häst på gården.
- På landet men ändå inte jättelångt från ett samhälle med en del affärer, gärna med möjlighet att ta sig till en större stad om man känner för det någon dag.
- Inte alltför dyrt!
- Någon slags ridanläggning som man kan träna på.
Ja, listan var alltså drömstället. Jag förstår att man inte kan få allt.
Vi har bott ett år i Skåne, och jag har även haft morföräldrar där när de levde, så Skåne känns inte alls avlägsen. Norra Skåne kanske? Vad rekommenderar ni där?
Nu bor vi i Härnösand, där jag är uppvuxen. Jag skulle kunna välja att bo kvar, men jag har lust att spekulera lite i var vi skulle kunna trivas att bo.
Förslag, tack!
Drömstället:
- Skog. Mycket skog att rida i som gör att det känns som ute i skogen och inte i utkanten av en stad.
- Lite kullar också, inte alldeles slätt.
- Sjöar är ju fint...
- Eget hus med häst på gården.
- På landet men ändå inte jättelångt från ett samhälle med en del affärer, gärna med möjlighet att ta sig till en större stad om man känner för det någon dag.
- Inte alltför dyrt!
- Någon slags ridanläggning som man kan träna på.
Ja, listan var alltså drömstället. Jag förstår att man inte kan få allt.
Vi har bott ett år i Skåne, och jag har även haft morföräldrar där när de levde, så Skåne känns inte alls avlägsen. Norra Skåne kanske? Vad rekommenderar ni där?
Nu bor vi i Härnösand, där jag är uppvuxen. Jag skulle kunna välja att bo kvar, men jag har lust att spekulera lite i var vi skulle kunna trivas att bo.
Förslag, tack!