A
anna210
Min unghäst som är fyra år har plötsligt blivit halt - markerar på böjt spår i vänstervarv i trav. Syns inget i skritt och inte heller på rakt spår eller i högervarv... Verkar som det är vänster fram.
Han är inte svullen någonstans inte heller varm. Är pigg som vanligt.
Rör sig lika mycket som han brukar annars ( brallar, rusar) - verkar inte särskilt besvärad. Detta började nu i lördags och jag kommer att vänta några dagar till innan jag åker iväg till veterinär. Avvaktar ifall han blir bättre... Han kan inte stå på boxvila för då får han nog fnatt. Han får gå ute i lite mindre hage...
Vad tror ni kan ha hänt? Var det sitter ? Det är så himla typiskt att det ska hända just nu när han måste vara igång och ska tävla !!
Känner att jag behöver lite stöd, råd från er andra....
Han är inte svullen någonstans inte heller varm. Är pigg som vanligt.
Rör sig lika mycket som han brukar annars ( brallar, rusar) - verkar inte särskilt besvärad. Detta började nu i lördags och jag kommer att vänta några dagar till innan jag åker iväg till veterinär. Avvaktar ifall han blir bättre... Han kan inte stå på boxvila för då får han nog fnatt. Han får gå ute i lite mindre hage...
Vad tror ni kan ha hänt? Var det sitter ? Det är så himla typiskt att det ska hända just nu när han måste vara igång och ska tävla !!
Känner att jag behöver lite stöd, råd från er andra....