Var registrera ridponny/halvblod i Finland???

L

Lord Owen

Ska skaffa pass åt min häst nu, men har inte en susning om var jag ska registrera honom! :crazy: Eftersom han bytt land när jag köpte honom och jag inte har någon koll på var man registrerar halvblod/ridponnyer av okänd härstamning i Finland så skulle jag vara tacksam för hjälp!!

Han var reggad i Svensk Ridponny när han stod i Sverige, lustigt nog eftersom han är 153 hög noga räknat men jag har ett mätintyg där det står 148cm. Okänd härstamning, Imp. irland.

Så VAR ska jag regga honom i Finland? Har tittat på www.hippos.fi men kan ju inte ett ord finska så behövs en tolk för att jag ska förstå om han ska stå reggad där.. :crazy:

Hjälp! :bow:

Sv: Var registrera ridponny/halvblod i Finland???

Det är på suomen hippos din kuse skall registreras. På hemsidan kan du trycka på svenska flaggan och då får du i alla fall fram kontaktuppgifter.

Okej, tack. Så det är genom dem man får tag på passet sedan?

Du kan också kontakta någon veterinär för hästen skall identifieras också. Alla veterinärer får inte identifiera hästar, men någon vet säkert vem som är den som har fullmakt att göra det.

Alla papper inför att skaffa pass är gjorda, det är bara att han måste registreras i någon förening kvar.

Ska göras! Tack :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka