Vår nya hund morrar åt oss

CarinaL

Trådstartare
Vi tog över en jättesnäll och go phalenehanne 5 år för 3 månader sen. Allt var frid o fröjd första månaden sen började han visa morrtendenser. Fortfarande jättesnäll, möjligen mer dämpad numera. Morrar när man stryker honom ,men kan samtidigt krypa närmre. Morrar när han vill vara ifred,men det är ju mer ok. Skriker inte på honom,utan brukar bara peka bestämt och säga Gå, när han blir morrig. Då brukar han gå undan och sen är det som det aldrig hänt. Händer flera ggr vissa dar. Hur bemöter jag det här? Vore det vantrivsel borde det väl visat sig tidigare? Han hade halsinfektion som nu är åtgärdad, men morrandet finns kvar.

Vi tog över en jättesnäll och go phalenehanne 5 år för 3 månader sen. Allt var frid o fröjd första månaden sen började han visa morrtendenser. Fortfarande jättesnäll, möjligen mer dämpad numera. Morrar när man stryker honom ,men kan samtidigt krypa närmre. Morrar när han vill vara ifred,men det är ju mer ok. Skriker inte på honom,utan brukar bara peka bestämt och säga Gå, när han blir morrig. Då brukar han gå undan och sen är det som det aldrig hänt. Händer flera ggr vissa dar. Hur bemöter jag det här? Vore det vantrivsel borde det väl visat sig tidigare? Han hade halsinfektion som nu är åtgärdad, men morrandet finns kvar.

Kan han ha ont nånstans?

Varulven pratar med sitt morrande, tog tid för mig att fatta att det inte var att han var sur bara för att han morrade utan att han vill gosa, tycker det är mysigt eller bara är allmänt pratig. Visst morrar han när han är sur eller vill vara ifred men det är olika morrningar. Vad säger förre ägaren?

Varulven pratar med sitt morrande, tog tid för mig att fatta att det inte var att han var sur bara för att han morrade utan att han vill gosa, tycker det är mysigt eller bara är allmänt pratig. Visst morrar han när han är sur eller vill vara ifred men det är olika morrningar. Vad säger förre ägaren?
Att han aldrig morrat åt henne

Han kan ju ha ont i ryggen tex,han har inte ramla/hoppat ner från soffa eller säng o landat olyckligt?

Ja kontroll ska beställas. Jag tänkte mest om ni har några tips påhurni beter er, om vi bemöter honom fel på något sätt.

Ja kontroll ska beställas. Jag tänkte mest om ni har några tips påhurni beter er, om vi bemöter honom fel på något sätt.

Jag skulle aldrig sura eller bestraffa en hund som morrar. Det är -oftast- hundens sätt att säga att någonting är fel och att hen vill ha distans, och det ska respekteras. Definitivt lämna den i fred när den morrar, och absolut kolla upp hos veterinär.

En av mina är sånna, han är fullt frisk men är bara sån och det får han vara. Han morrar om man lyfter honom när han inte vill om man flyttar på honom samt när han är glad :) det är ju hans språk och hans personlighet jag gör ingenting åt detta.

Tycker bara han låter lite rädd om sin kropp, min morrare är precis sådär ibland när man klappar honom och han blir lite orolig morrar han samtidigt som han söker närkontakt. Inte helt ovanligt att våra små är lite rädda om sig.

Du har redan fått bra svar. Om själva bemötandet så är morrandet i sig ingen du ska försöka påverka eller ge dig på. Inte på något sätt. Det kan bli lite som att plocka ur batterierna ur en bandvarnare. Det sluta liksom bara att låta.
Så ta reda på varför hunden väljer att morra istället. :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 844
Senast: Dino
·
Övr. Hund Min hund har kommit in i en ålder (10 månader) har nyligen löpt osv. Där hon ser lite "spöken" väldigt lyhörd för vad som sker utanför...
Svar
5
· Visningar
1 353
Senast: Kivina
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 064
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 905
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka